تازه‌های سیاسی

نایب‌رییس مجلس حمایت‌ از نماینده متهم به تجاوز را تکذیب کرد

واکنش‌ها به مرگ مشکوک و ناگهانی زهرا نویدپور، همچنان ادامه دارد. خانم نویدپور پیش از مرگ؛ با انتشار فایل‌های صوتی و ویدیویی اعلام کرده بود، که سلمان خدادادی، نماینده ملکان در مجلس به او تجاوز کرده است.

علیرضا سلیمی و مسعود پزشکیان اعلام کرده‌اند: هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، اتهام تجاوز سلمان خدادادی به زهرا نویدپور را بررسی می‌کند.

گفتنی‌ست: سلمان خدادادی پیش از آنکه به کرسی نمایندگی مجلس تکیه دهد، مدیرکل سابق اداره اطلاعات اردبیل و فرمانده سابق سپاه ملکان بود.

دادستانی شهرستان ملکان با انتشار بیانیه‌ای خودکشی زهرا نویدپور را تأیید کرده است.

سلمان خدادادی از نزدیکان حسن روحانی، رئیس جمهوری و از مشاوران محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران است و در انتخابات مجلس اصلاح‌طلبان از او حمایت کرده بودند.

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس و از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس هرگونه حمایت پنهان از سلمان خدادادی را تکذیب کرده و مدعی شده است: درباره موضوع تجاوز و مرگ مشکوک خانم نویدپور، مستندات کافی وجود ندارد.

قابل به اشاره است: اظهارات این نمایندگان در حالی‌ست که: در اواخر دوره هفتم مجلس، سلمان خدادادی به اتهام «فساد اخلاقی و ارتباط نامشروع» بازداشت شده بودند. وی یک هفته بعد و با قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی آزاد شد. در آن زمان سعید مرتضوی به این پرونده رسیدگی کرده بود.

دکمه بازگشت به بالا