اقتصادی

نائب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس: حقوق کارگران کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد

«مجید کیان‌پور»، نائب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس، حقوق کارگران را نامتناسب با شرایط اقتصادی در ایران دانسته و اعلام کرده است: حقوق دریافتی کارگران کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد.

این نماینده مجلس در گفتگو با خبرگزاری داخلی ایسنا تصریح کرد: «دولت باید به معیشت، اقشار مختلف مردم به ویژه کارگران، توجه هر چه بیشتری داشته باشد».

وی، متناسب‌سازی حقوق کارگران با شرایط اقتصادی کشور را یک ضرورت خوانده و تصریح کرد: «دولت باید به دنبال راهکاری منطقی و عملی برای افزایش حقوق کارگران باشد و مجلس هم، باید به این موضوع ورود جدی کند».

آقای کیان پور اظهار داشت: «با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید بیش از پیش به فکر معیشت مردم باشیم و دولت و مجلس از هیچ تلاشی دریغ نکنند».

قابل به اشاره است: علی اصلانی، رئیس کانون شوراهای کار، پیش از این با بیان اینکه وضعیت کارگران در سراسر کشور خوب نیست، در گفت وگو با ایسنا تصریح کرد: «در حال حاضر، میان خط فقر و دستمزد کارگران یک فاصله حدوداً ۵۳ درصدی ایجاد شده و تا زمانی که این فاصله از بین نرود شرایط کارگران در همین وضع باقی خواهد ماند».

به‌رغم اذعان شماری از مقامات حکومتی در ایران به شرایط نامطلوب معیشتی، اما برخوردهای امنیتی با فعالان صنفی و کارگری وارد فاز تازه‌ای شده که از آن جمله: می‌توان به بازداشت شماری از کارگران معترض هفت‌تپه و فولاد اهواز؛ و همچنین شکنجه اسماعیل بخشی، اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا