تازه‌های سیاسی

وزیر خارجه آمریکا: فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران دو برابر خواهد شد

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده در اردن و در کنفرانسی خبری در امان، پایتخت این کشور گفت: آمریکا و متحدانش در منطقه، توافق کامل دارند که بزرگترین تهدیدهای خاورمیانه، داعش و جمهوری اسلامی هستند.

او افزود: طی روزهای آینده، فشارها بر ایران «دو برابر» خواهد شد.

آقای پمپئو روز سه‌‌شنبه ۱۸ دی ماه و در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد وضعیت همکاری‌‌های آمریکا و متحدانش در مقابله با خطر جمهوری اسلامی گفت: ائتلاف علیه جمهوری اسلامی، امروز همان قدر موثر و قوی است که پیش از این هم بوده است.

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در ادامه گفت: ما این جا بحث تاکتیک خاصی نداریم که بخواهد به عاملی برای تفاوت میان ما و متحدانمان محسوب شود. این یک توافق همگانی است که بزرگترین خطر در خاورمیانه یکی داعش، و دیگری جمهوری اسلامی و تلاش‌های انقلابی در منطقه است.»

مایک پمپئو با اشاره به ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن اظهار داشت: در روزها و هفته‌های آینده خواهید دید که تلاش‌هایمان در حوزه دیپلماتیک و دیگر حوزه‌ها را علیه ایران، دوبرابر خواهیم کرد تا ایران متناسب با رفتار برازنده یک کشور متمدن عمل کند.»

اشاره آقای پمپئو به شروط ۱۲ گانه‌ای است که ایالات متحده در خرداد ماه برای امضای توافقی تازه اعلام کرد.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن هم در پایان این کنفرانس خبری گفت:‌« ما با اهداف توسعه‌طلبانه ایران مشکل داریم و می‌خواهیم هرگونه تهدیدی که از سوی ایران وجود دارد را برطرف کنیم. جمهوری اسلامی در امور دیگر کشورها دخالت می‌کند و اگر بتوانیم ایران را وادار کنیم که تمامیت دیگر کشورها را به رسمیت بشناسد به هدف خود دست پیدا کرده‌ایم. ولی تا زمانی که ایران این طور رفتار نکند، ما با این موضع جمهوری اسلامی مشکل خواهیم داشت.

دکمه بازگشت به بالا