اقتصادی

کارگران هفت‌تپه خواستار آزادی هشت کارگر بازداشتی فولاد اهواز شدند

جمعی از کارگران هفت‌تپه در اطلاعیه‌ای از کارگران بازداشتی گروه ملی فولاد ایران، اعلام حمایت کردند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «ما کارگران هفت‌تپه، خواهان آزادی هرچه سریع‌تر بازداشتی‌های، گروه ملی فولاد اهواز هستیم و معتقدیم که اعتراضات برادران فولادی، صنفی بوده و هرگونه فشار بر این عزیزان محکوم است.» گفتنی‌ست: ماموران امنیتی، طی روزهای ۲۵ تا ۲۷ آبان‌ماه، ۴۲ کارگر گروه ملی فولاد اهواز را دستگیر کردند. ۳۵ تن از کارگران بازداشتی، به قید کفالت یا وثیقه به صورت موقت آزاد شده‌اند، اما هفت تن از بازداشت‌شدگان از آن زمان، در بازداشتگاه و زندان نگهداری می‌شوند.

با دستگیری محمدرضا نعمت‌پور، یکی دیگر از کارگران فولاد اهواز، شمار کارگران زندانی به هشت تن رسیده است. کارگران نیشکر هفت‌تپه در ماه‌های اخیر تحت فشارهای مشابهی بوده اند. ۱۸ کارگر نیشکر هفت‌تپه ۲۷ آبان پس از تجمع مقابل ساختمان فرمانداری و هنگام بازگشت به محل کارخانه دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شدند. سپیده قُلیان، فعال و خبرنگار نیز همراه با این کارگران بازداشت شد.

کارگران هفت‌تپه در اطلاعیه‌ای که برای حمایت از کارگران فولاد منتشر کرده‌اند، از مسئولان خواسته‌اند: به وعده‌های خود در مورد آزادی کارگران فولاد، هرچه سریع‌تر عمل کنند.

هرچند برخوردهای امنیتی با تشکل‌های صنفی؛ و شکنجه و اذیت و آزار جسمی و روحی کارگران معترض، همواره از سوی کنشگران و نهادهای حقوق بشری مورد انتقاد قرار گرفته است؛ اما این موضوع همواره با انکار و بی‌توجهی مقامات حکومتی و مسؤولان همراه بوده است.

 

دکمه بازگشت به بالا