تازه‌های سیاسی

فراخوان برای خیزش یکپارچه مردمی در۱۷ دی ماه ۹۷

تشکل های مردمی داخل کشور با حمایت شورای  هماهنگی رسانه های مردمی ومبارز با انتشار بیانیه هایی از همه شهروندان کشور خواستند که در خیزش یکپارچه دوشنبه ، ۱۷ دی ماه ۹۷ شرکت نمایند .

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، این فراخوان برای  خیزش سراسری مردم ایران علیه ظلم، فقر و استبداد  منتشر شده است .

در همین ارتباط، شورای هماهنگی رسانه های مردمی ومبارز دربیانیه ای که ۱۵ دی ۱۳۹۷ منتشر کرده ، با اشاره به اینکه ۱۷  دی ماه، تجمعی برای یک قشر یا یک صنف خاص نیست ، اعلام نموده است : ما از همه اقشار زحمت کش جامعه، از معلم و بازنشسته و کارگر و دانشجو و کشاورز و… دعوت می کنیم در این تجمعات شرکت و اعتراضات خود را با حضور میلیونی و بلندترین صدای ممکن اعلام کنند.

در پیوند با این موضوع ، علی جوانمردی ، خبرنگار مستقل ایرانی نیز  با  انتشار ویدیویی از تجمع اعتراضی یاد شده اعلام حمایت کرد وتاکید نمود: عدم تغییر این شرایط، به ضرر مردم و سود حکومت است و فرصت اعتراض در هر شرایطی نباید از دست برود.

همزمان ، مهندس حشمت اله طبرزدی ، دبیر کل جبهه دموکراتیک ایران نیز با انتشار ویدیویی از تظاهرات مردمی مذکور اعلام حمایت وتاکید نمود : برای شکل گیری تظاهرات در شهر یا محله به هسته ی اولیه نیاز قطعی است.

از دیگر سو، سعید شمیرانی نیز با دعوت از مردم برای پیوستن به این تظاهرات ، اعلام نمود : این تظاهرات از حمایت بیش از ۲۰ رسانه که صدای اکثریت مردم ایران را در عرصه خبررسانی به گوش مردم ایران و جهان می رسانند، برخوردار است و برای تمام مراحل آن برنامه دارد.

گفتنی است که اعتراض‌های خیابانی در ایران در ماه های گذشته به دنبال سقوط ارزش ریال، وضعیت نابسامان اقتصادی، گرانی و افزایش روزانه قیمت ارزهای خارجی و سکه افزایش یافته است؛ شعارهای اصلی معترضان طی ماه های اخیر علیه روحانیون و مسئولان نظام از جمله حسن روحانى ، رییس جمهور و علی خامنه ای ، رهبر جمهوری اسلامی  بوده است.

دکمه بازگشت به بالا