سیاسیمقاله

خامنه اى گمان مى كند هر چه منفورها را بر سر كار بگمارد رهبر قاطع تری است

? محمد جواد اكبرين

✍️چند روز است که یادشان آمده حرف‌های «منتشر نشده» از انتخابات۸۸ را از تلویزیون پخش کنند. حرف تازه‌ای که نداشتند اما یادشان رفته حداقل تناقض‌های‌شان را ویرایش کنند:

‏ ✍️  ۱)در میان حرف‌هایی که به بهانه ۹دی منتشر کرده‌اند ۲جمله از همه معنادارتر است:  ‌خامنه‌ای گفته: «ا نتظار داشتم  موسو ی فورا عقب بکشد ». محسنی اژه‌ای هم گفته:  «دلم می‌خواست کروبی پاک و منزه باشد». این یعنی تمام دردشان این است که ۸سال حصر جواب نداده، آن دو نشکسته‌اند و هنوز «در برابر آن صحنه‌آرایی خطرناک» ایستاده‌اند.

‏ ✍️  ۲)به راهپیمایی ۹دی می‌گویند «خودجوش»، ولی رهبرشان در ۲۹دی‌ماه۸۸ از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی (به ریاست احمد جنتی) تشکر کرده بود برای برپایی این نمایش و گفته بود: «۹دی یک کار متعارف و معمولی نبود/شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با شناختن موقعیت، فهمیدن نیاز، حضور در لحظه‌ی مناسب و مورد نیاز» این کار را انجام داد.

‏ ✍️  ۳)می‌گویند «فتنه تمام شد». اما برخی از گماشته‌گانِ جمعه در خطبه‌های همین هفته گفتند فتنه نه تنها تمام نشده بلکه فتنه۹۸ در راه است! این یعنی ۹سال دست و پا زدن و دروغ بافتن، جز درماندگی دراقناع افکار عمومی برای‌شان ثمری نداشته است.

‏ ✍️ ۴ )ابوالقاسم طالبی، کارگردان فیلم «قلاده‌های طلا» که به سفارش حکومت علیه جنبش سبز ساخته شده بود نوشته است: «آقا فرمودند ديشب مجددا فيلم شما را از شبكه افق ديدم، آفرين آفرين، آفرین؛ دست شما درد نكند، از قول من به بازيگران سلام برسانيد». اما وزارت اطلاعات اطلاعیه داده که: «بخش‌هایی از فیلم قلاده‌های طلا، سراسر دروغ‌پردازی و مشحون از تهمت‌های ناروا به ماست. به پخش مجدد آن از تلویزیون معترضیم».

‏✍️۵) و سرانجام، همزمان یکی از فحاش‌ترین روحانیان علیه معترضان سال۸۸ را به ریاست مجمع تشخیص مصلحت رسانده‌اند. خودشان می‌دانند که صادق لاریجانی⁩ حتی در میان اکثر اصولگرایان هم منفور و -یا در بهترین حالت- مکروه است! اما خامنه‌ای گمان می‌کند هر چه منفورترها را بیشتر در مسند نگهدارد و بر صدر بنشاند رهبرِ قاطع‌تری به نظر می‌رسد! این یعنی هرچه از عمر این نظام می‌گذرد مرزها ی «قاطعیت» و حماقت، بیشتر با هم می‌آمیزند.

منبع: کانال نویسنده

? نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه شبکه جهانی کلمه نیست.

? مقاله هاى منتشر شده تنها بازتاب دهنده نظر نويسنده آن است.

دکمه بازگشت به بالا