سیاسیمقاله

ادامه دعوا بر سر تقلب۸۸ دیگر مضحک شده

عمارملکی

 

۱ – ادامه دعوا بر سر #تقلب۸۸ دیگر مضحک شده؛ نتیجه آن انتخابات برای بخش بزرگی از مردم دیگر موضوعیت ندارد؛ بسیاری بر این باورند که اساسا انتخاب موسوی هم چیزی را عوض نمیکرد چراکه ۸۰% کابینه موسوی همین کابینه روحانی می‌بود و فقط احتمالا به جای آذری جهرمی امثال حمزه غالبی وزیر میشدند!
۲- برای فهمیدن نتایج واقعی #انتخابات۸۸، نیاز به یک کار ساده بود: انجام یک نظرسنجی در جامعه؛ استمرارطلبانی که در این سالها ادعای انجام نظرسنجی‌های «علمی» داشتند، چرا این سوال که سال ۸۸ به چه کسی رای دادید را در نظرسنجی‌هایشان نپرسیدند؟ یا اگر پرسیدند، چرا نتایجش را اعلام نکردند؟
۳- در #نظرسنجیگمان پرسیده شد که در انتخابات۸۸ و۹۲ و۹۶ به چه کسی رای دادید؟ نتایج برای انتخابات ۹۲ و ۹۶ با تقریب خوبی منطبق با نتایج رسمی بود؛ اما نتایج ۸۸ نشان از تقلب گسترده داشت؛ ظاهرا حدود ۱۰% میزان مشارکت و حدود ۲۰% آرای احمدی‌نژاد را بیشتر از میزان واقعی اعلام کرده بودند!
۴- برطبق #نظرسنجی
گمان موسوی با کمی بیش از ۵۰% برنده انتخابات بوده؛ اما استمرارطلبان بر سر ادعای تقلب نماندند چراکه می‌خواستند روزنه ارتباط با رهبر نظام و بازگشت به قدرت را حفظ کنند؛ با همین تشکیک و رد تقلب بود که بخشی از آنها توانستند در انتخابات ۹۲ و ۹۴ و ۹۶ به قدرت بازگردند؛
۵- اینکه رهبرفرزانه در فایلی که جدیدا منتشر شده می‌گوید رفسنجانی و #خاتمی ادعای تقلب را رد کرده‌ بودند بی‌حکمت نیست؛ ظاهرا آقا خواسته چراغ را برای خاتمی نارنجی کند تا در صورت بحرانی‌تر شدن اوضاع در سال۹۸، خاتمی بتواند بعنوان ناجی نظام وارد ماجرا شود؛ ماجرایی که دیگر تمام شده است!


منبع : کانال نویسنده

 

? نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه شبکه جهانی کلمه نیست.

? مقاله هاى منتشر شده تنها بازتاب دهنده نظر نويسنده آن است.

 
دکمه بازگشت به بالا