اخباراهل سنت

همسر ماموستا محمد ربیعی: نمی‌توانیم پرونده ترور ایشان را در دادگستری پیگیری کنیم

با گذشت بیست و دو سال از ترور ماموستا محمد ربیعی، از چهره‌های برجسته اهل سنت ایران؛ تا کنون پیگیری‌های خانواده‌ی وی نتیجه‌ای را در پی نداشته است و آنان همچنان در انتظار اجرای عدالت می‌باشند.

این اظهارات، بخشی از سخنان عایشه مفاخری، همسر این قاری برجسته جهانی‌ست که در گفتگو با خبرنگار آژانس خبررسانی کُردپا اظهار داشته است.

همسر ماموستا محمد ربیعی به خبرنگار کُردپا در سنندج اعلام کرد: «در زمان ریاست‌جمهوری خاتمی این پرونده را در چندین نهاد حکومتی پیگیری نمودم؛ اما موفق نشدم و حتی برای رسیدگی به پرونده به مجلس نیز مراجعه و موضوع رسیدگی به پرونده ترور ماموستا ربیعی را مطرح کردم».

خانم عایشه مفاخری اضافه کرد: «دادگستری نمی‌تواند صادقانه این پرونده را پیگیری نماید».

وی تأکید نمود: «ماموستا ربیعی به شیوه‌ای مظلومانه ترور شد و این، یک حقیقت است و نمی‌توانند آنرا انکار کنند».

همسر ماموستا محمدربیعی درباره فشار نهادهای اطلاعاتی بیان داشت: «در کرمانشاه تحت فشار وزارت اطلاعات و جریانات خاص قرار داشتیم و به همین دلیل کرمانشاه را به مقصد سنندج ترک کردیم».

این بانوی کُرد که همسرش از قربانیان قتل‌های زنجیره‌ای اهل سنت است، خطاب به جامعه مدنی کردستان اعلام کرد: «دادگستری حق ما را در رابطه با رسیدگی به پرونده ماموستا ربیعی پایمال کرد و از فعالان جامعه مدنی کردستان می‌خواهم که برای رسیدگی به پرونده ترور ایشان حامی و پشتیبان ما باشند».

استاد محمد ربیعی سال ١٣١١ در روستای “دره اسپ” از توابع دیواندره چشم به جهان گشود. وی در سال ١٣٤٥ در مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن در پاکستان، پس از عبدالباسط، قاری مشهور مصری مقام دوم این مسابقات را کسب کرد. او همچنین به سه زبان کُردی، فارسی و عربی شعر سروده و اشعار خود را به چاپ رسانده و ٥٠ اثر مکتوب از خود برجای نهاده است.

ماموستا محمد ربیعی در یازدهم آذرماه سال ١٣٧٥ به‌شهادت رسید؛ ترور وی در چارچوب قتل‌های زنجیره‌ای علمای اهل سنت بوده است.

دکمه بازگشت به بالا