اخبارتازه‌های سیاسی

آرای انتخابات پارلمانی در ولایت کابل باطل اعلام شد

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان، انتخابات پارلمانی برگزارشده در ولایت کابل را به دلیل آنچه که تقلب‌ها و جرایم انتخاباتی گسترده خوانده شده، باطل اعلام کرده است.

علیرضا روحانی، سخنگوی این کمیسیون در یک نشست خبری اعلام کرده است: «بر اساس تصمیم اعضای این کمیسیون، آرای انتخابات پارلمانی در حوزه کابل باطل اعلام می‌شود.»

او برای باطل کردن این انتخابات از ۲۴ دلیل حقوقی یاد کرد و اظهار داشت: این تصمیم پس از ارزیابی و بررسی‌های دقیق گرفته شده است.

گزارش‌های نهادهای ذی‌ربط در انتخابات از مشکلات این روند در کابل، اظهارات شماری از متهمین در تقلب‌ها، مشکلات در بررسی و شمارش مجدد آرا در کابل، مشکلات در استفاده از سیستم بیومتریک، ثبت نزدیک به ۳ هزار شکایت در کابل و منتشر نشدن فهرست رای‌دهندگان از مهمترین این دلایل بود.

سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان تصریح کرد: مشکلات جدی در انتخابات کابل وجود داشته که “عمومیت، سری و عادلانه بودن” انتخابات را خدشه‌دار نموده است.

انتخابات پارلمانی افغانستان در ولایت کابل به تاریخ ۲۸ و ۲۹ میزان/مهر برگزار شده بود. شکایات زیادی از بی‌نظمی‌ها و مدیریت ضعیف در این انتخابات وجود داشت.

دکمه بازگشت به بالا