اخبارتازه‌های سیاسی

حکومت افغانستان: همکاری صادقانه پاکستان در زمینه تلاش‌های صلح بسیار مهم است

در ادامه تلاش‌های صلح از سوی زلمی خلیل‌زاد، حکومت افغانستان می‌گوید که همکاری صادقانه پاکستان در این زمینه بسیار مهم است.

پس از سفر زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان به اسلام آباد، مقامات افغان می‌گویند: که همکاری پاکستان در قالب اجماع منطقه‌ای در راستای صلح مهم و مؤثر است.

امید میثم معاون سخنگوی ریاست اجرائیه با اشاره به تعهد تازه اسلام آباد در زمینه همکاری با روند صلح افغانستان با آقای خلیل‌زاد، اظهار داشته است: که پاکستان در گذشته به وعده‌هایش عمل نکرده‌.

آقای میثم روز چهارشنبه «۱۴ قوس ۱۳۹۷» در این باره به رادیو آزادی گفته است: که دولت افغانستان امیدوار است که تلاش‌های آقای خلیل‌زاد اجماع منطقه‌ای برای صلح را تقویت کند.

او همچنین افزوده: “متأسفانه پاکستان در گذشته همواره آنچه در ظاهر به آن تعهد سپرده‌است را در عمل نفی کرده، حالا تلاش‌های ایالات متحده در راستای پروسه صلح افغانستان تسریع شده و ما امیدوار هستیم که این تلاش‌ها منجر به تقویت اجماع منطقه‌ای شود.”

این سخنان در حالی بیان می‌شود که زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان روز سه شنبه در اسلام آباد با مقامات پاکستانی دیدار کرده است.

خبرگزاری اسوشیتد پرس هم گزارش داده که مقامات پاکستانی به آقای خلیل‌زاد اطمینان داده‌اند که از گفتگوهای صلح افغانستان حمایت می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا