اخباراهل سنتتازه‌های سیاسی

مولانا عبدالحمید: تبعیض بین اقوام ومذاهب برداشته شود

مولانا عبدالحمید در نخستین «کنگره بین‌المللی وحدت دانشجویان جهان اسلام» که شامگاه دوشنبه (۱۲ آذر ۹۷) در تالار امام رضا دانشگاه سیستان‌وبلوچستان برگزار شد،  اظهارنمود: تفاوت‌ و تبعیض بین اقوام و مذاهب یکی از موانع مهم و اساسی وحدت است. ایشان اضافه کرد :عدالت باید در حق همۀ مذاهب و گرایش‌ها اجرا شود. نباید در کشورهای اسلامی تفاوت و تبعیضی بین شیعه و سنی وجود داشته باشد.

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، مولانا عبدالحمید همچنین بر «حفظ حرمت‌ها»‌ تاکید نمود و گفت: یک نکته که در راستای وحدت خیلی مهم است اینکه حرمت یکدیگر را حفظ کنیم و یکدیگر را بدخواه و دشمن ندانیم، بلکه دوست بدانیم. مسلمانان نباید از یکدیگر نفرت داشته باشند، بلکه به‌خاطر کلمه‌ طیبه‌ای که بر زبان می‌آورند نسبت به یکدیگر محبت بورزند.

ایشان بر لزوم وحدت امت اسلامی در شرایط کنونی تاکید نمود .

مولانا عبدالحمید در قسمتی از سخنانش «چنگ‌زدن به مشترکات» را از راه‌های تحقق وحدت برشمرد و اظهار داشت: قرآن عظیم‌الشأن، رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم، صحابه و اهل‌بیت از مواردی هستند که می‌توانند محور وحدت قرار بگیرند. اهل‌بیت جزو مشترکات هستند که شیعه و سنی آنها را قبول دارند.

امام‌جمعه زاهدان خاطرنشان کردند: منظور از وحدت این نیست که مذاهب و دیدگاه‌ها یکی بشوند که البته این چیز امکان‌پذیر هم نیست، بلکه مراد از وحدت آن است که مسلمانان به مشترکات زیادی که دارند چنگ بزنند و مسائل اختلافی را بگذارند تا پیروان هر مذهب بر اساس فقه و مذهب خودش عمل کند.

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا