اخباراهل سنت

ترور یکی از ائمه جمعه اهل سنت در هفته وحدت

 

همزمان با نام گذاری این هفته به “هفته وحدت” ازسوى مسئولان نظام ،مولوی عبدالغفور جمالزهی ( رخشانی ) امام جمعه اهل سنت روستای رضا آباد بخش فندرسک استان گلستان صبح امروز( سه شنبه ، ششم آذر) توسط افراد ناشناس ترور شد.

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، در این راستا ،سرهنگ «مجتبی مروتی» رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران با تایید خبر مذکور، اظهار کرد: مولوی جمال ‌زهی، امام جمعه اهل سنت روستای رضاآباد خان‌ببین از توابع شهرستان رامیان، صبح امروز در راه بازگشت از مسجد به منزل هدف گلوله افراد ناشناس قرار گرفت و به قتل رسید.

وی یادآور شد: در حال انجام تحقیقات برای دستگیری ضارب یا ضاربان هستیم.

همزمان ، “عبدالرضا چراغعلی” سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان اظهار کرد: موضوع از طریق دستگاه قضایی در حال پیگیری است و به محض اطلاع از جزئیات واقعه، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در خصوص تروریستی بودن حادثه ادعا کرد: تروریستی بودن حادثه به شدت تکذیب می‌شود.

این ادعا در حالی مطرح می شود که منابع محلی وآگاه می گویند: پیشتر، “مولوی عبدالغفور جمال‌زهی بارها از سوی نهادهای امنیتی مورد تهدید و بازجویی قرار گرفته بود.”

در پیوند با این خبر، مولانا محمدحسین گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر با انتشار پیامی ضمن محکومیت این ترور، خواستار شناسایی عامل یا عاملان این حادثه شد.

به‌گفته فعالان اهل سنت، از آنجا که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی متهم ردیف اول این ترورها به‌شمار می‌روند، این پرونده نیز مثل پرونده‌های پیشین مربوط به ترور علماوفعالان اهل سنت از سوی نهادهای مسؤول، مختومه خواهد شد.

در سال های گذشته، تعداد زیادی از علماوفعالان مذهبی اهل سنت  ازجمله: شیخ محمد ضیائی، ماموستا محمد ربیعی، دکتر احمد سَیّاد، دکتر عبدالعزیز کاظمی بُجد، و شیخ علی دِهواری توسط نیروهای امنیتی ترور شده بودند .

 

دکمه بازگشت به بالا