اخباراقتصادیایران

بحران در صنعت فرش ؛ رفوگران فرش ایرانی به خاطر مشکلات داخلی به ترکیه مهاجرت کرده‌اند

 

گزارش ها حاکی است که  رفوگران فرش ایرانی به خاطر مشکلات داخلی به ترکیه مهاجرت کرده‌اند واز این طریق ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در ترکیه ایجاد شده است!

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، در همین ارتباط، معصومه آقاپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفته است : ما فرش‌هایی را در سال‌های گذشته به دنیا فروختیم و اکنون آن فرش‌ها نیاز به رفو دارد، ولی چون قانون اجازه ورود این فرش‌ها را به داخل نمی‌دهد بسیاری از رفوگران ما به ترکیه رفتند.

وی اضافه کرد : جالب اینجاست از این بابت، ۱۰۰ هزار شغل در ترکیه ایجاد شده است.

معصومه آقاپورمعتقد است صنعت فرش دستباف اگر به درستی مدیریت شود می‌تواند در لایه اول که شامل بافنده‌ها می‌شود و لایه دوم که توزیع‌کنندگان و فروشندگان هستند، پنج میلیون را بر سر کار قرار دهد.

وی همچنین به مشکلات بازار فرش ایران در زمینه فروش اشاره و  تصریح کرد: در این سال‌ها ایران بازار جهانی فرش دنیا را از دست داده که در این بین عواملی مانند قیمت تمام‌شده فرش و از طرفی عدم حمایت از تولیدکننده تاثیرگذار بوده است.

آنگونه که این نماینده مجلس می گوید : یکی دیگر از مهمترین دلایلی که منجر به این شده مثل سابق فرش ایران در دنیا خریدار نداشته باشد، قوانین و مقرراتی است که برای صادرات فرش وضع شده است. مسائل گمرکی و عوارض به قدری در این رابطه زیاد و دست و پاگیر بوده که باعث شده پرچم دوم ایران از اهتزاز خارج شود.

 

 

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا