اخبارایرانتازه‌های سیاسی

لیدر انصار حزب الله، حسن روحانی را به مرگ تهدید کرد

سردار سعید قاسمی از فرماندهان جنگ ایران و عراق با حمله لفظی به حسن روحانی وکابینه اش  ،  رئيس جمهور نظام تهران را تلویحا به مرگ تهدید کرد . او وعده  داد مرگ روحانی تا پایان سال فرا برسد .

قاسمی که درکربلا  سخن می گفت ، با بیان اینکه اعضای دولت  را محاکمه خواهد کرد ،اظهار داشت: اگر دستمان نرسید، خدای ما لب استخر خفتگیری می کند.

 

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ،  لیدر انصار حزب الله  در بخشی دیگر از گفته هایش با سخنان كنايه آمیز خطاب به روحانی  گفت : زائران از لب مرز تا کربلا برایت دعا کرده اند و این دعاهایی که در حق تو کرده اند من بعید می دانم که تا عید دوام بیاوری وکارت با کراما کاتبین است .

این تهدید ها واستفاده از واژه “استخر” در حالی مطرح می شود که منتقدان معتقدند نيروهاى امنيتى ،هاشمی رفسنجانی که از مخالفان سیاست های رهبربود را در استخر به قتل رساندند .

پیشتر،پنج‌شنبه ۲۵ مرداد تجمعی اعتراضی در مدرسه فیضیه قم برگزار شد که پلاکاردی به چشم می‌خورد که تهدید صریح حسن روحانی تعبیر شده بود. در این پلاکارد نوشته شده بود «ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت.» و ظاهرا کنایه به مرگ مشکوک رفسنجانی دارد.

مطابق ارزیابی برخی روزنامه‌ها نظیر اعتماد و جمهوری اسلامی و شماری از فعالان سیاسی مانند عیسی سحرخیز منظور از “استخر فرح” همان استخر در مجموعه سعدآباد است که اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام ۱۹ دی ماه ۹۵ در آن غرق شد.

مجموعه سعدآباد به لیلا امامی، همسر امیر عباس هویدا تعلق داشته و رفسنجانی از بخشی از فضای آن به عنوان یکی از دفترهای کارش استفاده می‌کرد. ظاهرا کسانی که پلاکارد را تهیه کرده و در دست گرفته‌اند، به اشتباه استخر این مجموعه را که پس از انقلاب ساخته شده “استخر فرح” دانسته‌اد.

عیسی سحرخیز با اشاره به شایعاتی که درباره کشته شدن احتمالی رفسنجانی وجود دارد نوشته بود: «متاسفانه این تابلو عملا تمامی شک و شبهه‌هایی که رسانه‌های خارجی بعد از فوت هاشمی ایجاد کرده بودند را زنده و تشدید می‌کند.»

گفتنی است که کمتر از یک هفته پس از برگزاری تجمع پر سر و صدای  طلاب قم در مدرسه فیضیه، ماجرای «استخر فرح» و تهدید حسن روحانی به قتل در مراسم دعای روز عرفه تهران وتوسط منصور ارضی از مداحان مشهور کشور  تکرار شد.

بر اساس فیلمی که از سخنرانی منصور ارضی منتشر شده بود، وی با اشاره به اقدامات هاشمی رفسنجانی و برنامه‌های دولت حسن روحانی می‌گوید: «اون یارو آخرش در استخر مرد، این یارو هم آخرش در استخر می‌میرد.» پس از این رویداد بود که تحلیلگران تاکید کردند اقدامات مدرسه فیضیه هم آن طور که گفته می‌شود، اتفاقی و بدون هماهنگی نبوده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا