اخبارایران

انتقاد عضو تشخیص مصلحت از رشد فزاینده فساد در ایران

یک عضو بنیادگرای مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد: فساد به عنوان یک موجود زنده در کشور رشد کرده و بزرگ‌تر، عمیق‌تر و گسترده‌تر شده است. احمد توکلی، عضو «مجمع تشخیص مصلحت نظام» و رییس «دیده‌بان شفافیت و عدالت» با انتقاد از رشد روزافزون فساد در ایران، تصریح کرد: اگر با فساد برخورد نشود، جامعه را دچار یاس و ترس می‌کند»

وی تأکید کرد: با این یاس و ترس باید مقابله شود تا برای مردم انگیزه‌‌ای بماند.

احمد توکلی یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به حضور مفسدان در دستگاه‌های نظارتی هشدار داد و افزود: «سازمان‌های سیاسی هر کشوری در درون خود، نهادهایی دارند که مسئول حفظ سلامت سیستم هستند و نظارت بر سلامت، برعهده آن‌ها قرار می‌گیرد اما خود این سازمان‌ها نیز تافته جدا بافته نیستند و ممکن است دچار مسئله شوند».

رئیس «دیده‌بان شفافیت و عدالت» افزود: «اگر سازمان‌های ناظر بر اجزای نظام خود دچار فساد شوند، دیگر کار سخت می‌شود». وی همچنین با هشدار به اینکه مفسدان به دنبال نفوذ در همه جا هستند، تأکید کرد: «فاسدها ترجیح می‌دهند در قوه قضاییه و نیروی پلیس و کمیسیون اصل ۹۰ حضور داشته باشند».

اظهارات این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران درباره فساد سیستماتیک، در حالی است که پیشتر آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت‌های مختلف این موضوع را منتفی دانسته و در عین حال به وجود فساد و پاره‌ای مشکلات اذعان کرده بود.

در این خصوص قابل یادآوی است که: چندی پیش شیرین عبادی، کنشکر حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل، با پرده‌برداری از فساد سیستماتیک در ایران، گفته بود: آیت‌الله خامنه‌ای در رأس فساد موجود در ایران قرار دارد.

دکمه بازگشت به بالا