اخبارایران

ناشران مستقل ایران از شرکت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت محروم ماندند

افزایش هزینه های ارزی ناشی مشکلات اقتصادی و گرانی ارز در ایران، ناشران مستقل کشور را از حضور در هفتادمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت به‌عنوان بزرگترین رویداد محروم کرد؛ با این حال، ناشران حکومتی ایران به‌راحتی در این رویداد فرهنگی شرکت می‌کنند.

هفتادمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از چهارشنبه ۱۰ اکتبر / ۱۸ مهر با حضور فرانک والتر اشتاین‌مایر رئیس‌جمهور آلمان آغاز می‌شود و تا یکشنبه ۱۴ اکتبر / ۲۲ مهر ادامه خواهد داشت.

گزارشها حاکی از آن است که ناشران مستقل ایران امسال به دلیل مشکلات اقتصادی موجود در کشور توانایی حضور در این رویداد فرهنگی را ندارند. مشکلات ارزی و افزایش چشمگیر هزینه‌های حضور در مجامع بین‌المللی فرهنگی، برخی از ناشران ایرانی را مجبور به انصراف از حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال جاری کرده است.

در همین حال ناشران حکومتی در ایران، از آن‌جا که با مشکلات اقتصادی موجود دست به گریبان نیستند امسال نیز می‌توانند در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت شرکت داشته باشند. «سازمان حفظ و نشر آثار دفاع مقدس» و مؤسسات انتشاراتی وابسته به آن‌ها، و نیز «مجمع ناشران انقلاب اسلامی»، از جمله ناشران حکومتی هستند که بدون دغدغه تأمین ارز و هزینه های مربوطه، در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت خواهند کرد.

دکمه بازگشت به بالا