اخبارایران

ضرب و شتم زندانی سیاسی، سهیل عربی در زندان، و تداوم محرومیت وی از ملاقات

سهیل عربی، زندانی عقیدتی-سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ همچنان ممنوع الملاقات است و خانواده‌ او برای چهارمین بار در یک ماه امکان دیدار با او در ملاقات هفتگی را پیدا نکرده‌اند.

بر اساس اعلام منابع نزدیک به خانواده این زندانی عقیدتی- سیاسی، مسئولان زندان تهران بزرگ برای چهارمین هفته متوالی از دیدار فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی با فرزندش خودداری کرده‌اند و پس از معطل کردن او برای چندین ساعت به او اطلاع داده‌اند که این زندانی عقیدتی همچنان ممنوع الملاقات است.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواه سهیل عربی، فرنگیس مظلوم هفته گذشته نیز ساعت‌ها پشت در زندان معطل نگه داشته شده تا بدین وسیله خسته و شکنجه شود. از سوی دیگر ماموران زندان تهران بزرگ، در روزهای گذشته سهیل عربی را به اتهام «اقدام به شورش در زندان»، به بند ۲۰۹ زندان اوین برده و مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

سهیل عربی در سال ۹۳ با پرونده سازی به اتهام «سب‌النبی» به مرگ محکوم شد؛ اما گزارشها حاکی از آن است که وی، این اتهام را نپذیرفته است تا اینکه به دنبال تلاش‌های خانواده و وکیلان او و دخالت نهادهای بین‌المللی، ششم تیر‌ ماه ۹۴ پرونده او در شعبه ۳۴ دیوان عالی کشور بررسی و مجازات اعدامش لغو شد. این عکاس و فعال سایبری در تاریخ ۱۵ شهریور ۹۴ به هفت سال و نیم حبس محکوم شد. دو سال از این حکم، برای «اثبات پشیمانی و تغییر در رفتار» منظور شده ااست تا مجازات اعدامش لغو شود. همچنین بر اساس آخرین حکم صادر شده برای این زندانی عقیدتی، او باید در دو سال، ۱۳کتاب در حوزه‌های دین‌شناسی، مذهب‌شناسی و رفع شبهات دینی بخواند، از هر کتاب پنج تا ۱۰ صفحه خلاصه تهیه کند، با موسسه «در راه حق» و پژوهشکده «امام خمینی» نامه‌نگاری کند، پاسخ شبهه‌های خود را بگیرد و هر سه ماه یک بار، گزارشی از تحقیقات خود به دادگاه ارائه دهد. این حکم از سوی سازمان‌ها و گروه‌های حقوق بشری از جمله سازمان گزارشگران بدون مرز تقبیح شده است.

 

دکمه بازگشت به بالا