اخبارایران

بیانیه اعلام موجودیت و فعالیت رسمی شورای هماهنگی رسانه‌های مردمی و مبارز

یک نهاد رسانه ای مرتبط با شبکه های تلویزیونی و شبکه های اجتماعی جدید، تحت عنوان «شورای هماهنگی رسانه‌های مردمی و مبارز» با صدور بیانیه ای اعلام موجودیت کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه جهانی کلمه ،این شورا در نخستین بیانیه خود آورده است: «از آن‌جا که پس از سال‌ها تلاش، گروه‌های اپوزیسیون هنوز موفق به ایجاد یک «شورای هماهنگی یا رهبری» همه‌گیر برای «گذار از جمهوری اسلامی» نشده‌اند، تعدادی از رسانه‌های مردمی در شبکه‌های اجتماعی گرد هم آمده‌اند تا با اتحاد و همدلی و ایجاد «شورای هماهنگی رسانه‌ها» قدم‌های اولیه را برای اتحادی بزرگ پایه‌ریزی کنند تا بتوانند با سیاستی واحد، صدای حرکت‌های اعتراضی مردم ایران را به گوش همه ایرانیان و جهانیان برسانند.

«شورای هماهنگی رسانه‌ها» در این بیانیه با اشاره به ضرورت شکل گیری چنین نهاد مشورتی و هماهنگ کننده در چارچوب فعالیتهای مبارزاتی و رسانه ای، به اعتصاب سراسری بازاریان و کسبه ایران فراخوان داده و همزمان از اعتصاب کامیونداران و رانندگان کامیون اعلام حمایت کرده است.

شورای هماهنگی رسانه ها، شعار « ایرانی با فرصت‌های یکسان برای همه ایرانیان» را هدف خود معرفی و تأکید کرده است: خواهان رسیدن به «ایرانی آزاد، سکولار، رهاشده از استبداد و دیکتاتوری و اجتناب از فرقه‌گرایی و نژادپرستی هستیم».

این شورا اعلام کرده است: ما بر این عقیده‌ایم که راه برون رفت از وضعیت بحرانی، که اکنون قشر بزرگی از جامعه را به خاطر سیاست‌های سراپا غلط حاکمان نالایق، به زیر خط فقر کشانده، «گذار از جمهوری اسلامی» و «برقراری یک دموکراسی سکولار و واقعی» در ایران است؛ ایرانی آزاد و دموکرات که در آن اقوام گوناگون هم‌چون هم‌وطنان تُرک، کُرد، عرب، بلوچ، ترکمن، لُر، فارس و همچنین ایرانیان با ادیان و مذاهب مختلف از حقوق برابر با یکدیگر برخوردار باشند.

شورای هماهنگی رسانه های مبارز و مردمی، در نخستین بیانیه خود پس از اعلام موجودیت تصریح کرده است: در راستای یکپارچه کردن نشر اخبار اعتراضات مردم، پوشش صداهای مردمی، انتشار و زمان‌بندی‌های کارشناسی و هماهنگ فراخوان‌های اعتصابات و اعتراضات سراسری اقدام خواهد کرد».

این شورا، با معرفی رسانه های عضو، به دیگر رسانه‌های مردمی فراخوان داده است تا به این اتحاد پیوسته و صدای مردم خود باشند.

شورای رسانه‌های مردمی و مبارز، رسانه های عضو خود را بدین ترتیب معرفی کرده است:

۱- آپوزیت

۲-آمدنیوز

۳-  آواتودی

۴- بیان

۵- جنبش فدائیان ایران

۶- حق‌نیوز

۷- دُر تی‌وی

۸- سپهر آزادی

۹- شهروندیار

۱۰- شبکه تلوزیونی کلمه

دکمه بازگشت به بالا