ایران

جار و جنجال جناح‌های حکومتی بر سر بازداشت طلاب فیضیه قم

دادسرای ویژه روحانیت قم ۵ نفر از طلبه‌های معترض شرکت کننده در تجمع مدرسه فیضیه را بازداشت کرده است. حمید رسایی، نماینده پیشین مجلس و از حامیان محمود احمدی‌نژاد از بدرفتاری ضابطان با طلاب خبر داده، اما دادسرای ویژه روحانیت قم تکذیب کرده است؛ دولت نیز اعلام کرده که از طلبه‌ها شکایت نکرده است.
دادسرای ویژه روحانیت قم با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: به دنبال شکایت معاونت حقوقی ریاست جمهوری، پنج نفر از طلبه‌هایی که در تجمع اعتراضی مدرسه فیضیه قم شرکت کرده بودند تلفنی به دادسرا احضار شده‌اند. بنا بر این گزارش دو نفر از طلبه‌های بازداشتی بعد از بازجویی بلافاصله آزاد شدند و سه طلبه دیگر به دلیل عدم تأمین وثیقه ابتدا به ضابطین تحویل داده شدند، اما بعد از تخفیف قرار در کمتر از ۲۴ ساعت آزاد شدند.
حمید رسایی، نماینده سابق مجلس که رد صلاحیت شده و یکی از حامیان محمود احمدی‌نژاد به شمار می رود، با انتشار پیامی از بدرفتاری با طلبه‌های بازداشتی خبر داده است.
این در حالیتس که در تجمع ۲۵ مرداد طلبه‌های مدرسه فیضیه قم، پلاکاردی با مضمون تهدید روحانی به‌قتل به‌شیوه مرگ رفسنجانی، خبرساز شد؛ تا جایی که حسن روحانی در جلسه پاسخگویی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استناد به همین شعار اعلام کرد که او را به قتل تهدید کرده‌اند.
دادسرای ویژه روحانیت اعلام کرده است: با طلبه‌ها بدرفتاری نکرده و حتی آن‌ها بازداشت هم نشده‌اند، بلکه تلفنی احضار شده‌اند. لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهوری نیز در گفت‌و‌گو با رسانه‌های داخلی اعلام کرده است: دولت از طلبه‌ها شکایت نکرده است.
گفتنی است: به‌رغم چرخش روحانی به‌سمت علی خامنه‌ای، جار و جنجال‌های درون‌حکومتی بر سر شرایط فعلی ایران هر از چندگاهی سر برمی‌آورد؛ در یکی از آخرین موارد، موضوع سفر روحانی به نیویورک و احتمال دیدار با دونالد ترامپ به موضوعی جنجالی در میان جناح‌های حکومت تبدیل شده است.

دکمه بازگشت به بالا