اخبارایرانتازه‌های سیاسی

مراکش مناسبات بانکی با ایران را به حال تعلیق درآورد

چند روز پس از اعمال مجدد بخشی از تحریم‌های تعلیق شده ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی، دولت مراکش اعلام کرد که با این تحریم‌ها، همراهی می‌کند و مبادلات بانکی خود با ایران را به حال تعلیق درمی‌آورد.

به نوشته روزنامه “لاکوم” و به نقل از منابع نزدیک به وزارت خارجه مراکش، در پی صدور فرمان اجرای دور نخست تحریم‌های آمریکا علیه ایران، شرکت ها و بانک‌های مراکشی در مورد، ادامه مراودات تجاری با تهران از این وزارت‌خانه هشدارهایی دریافت کرده‌اند.

خبرگزاری ایلنا روز شنبه (۲۰ مرداد/ ۱۱ اوت) گزارش داد که بر اساس سندی از وزارت خارجه مراکش، که در این نشریه منتشر شده، این وزارت‌خانه به “انجمن بانک‌داری مراکش” در مورد مراودات و ارتباط با دارایی‌ها و سرمایه‌های ایرانی هشدار داده است.

در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، رئیس جمهوری ایالات متحده شامگاه دوشنبه فرمان اجرایی بازگشت برخی از تحریم‌های تعلیق شده علیه جمهوری اسلامی را امضا کرد. این تحریم‌ها از جمله شامل معامله اسکناس و اسناد مبتنی بر دلار با ایران می‌شود.

پیش از مراکش عراق نیز پایبندی خود به این تحریم‌ها را اعلام کرده بود. به گزارش خبرگزاری فرانسه، نخست وزیر عراق، هفتم اوت گفته بود که گرچه مخالف تحریم‌های آمریکا علیه ایران است، اما به این تحریم‌ها پایبند خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا