جهان

گروه ویژه اقدام مالی علیه پولشویی، تا اکتبر به ایران فرصت داد

گروه ویژه اقدام مالی (FATF) تا ماه اکتبر به ایران فرصت داد، برنامه‌های خود را برای مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم اجرا کند. درغیراین‌صورت در فهرست سیاه قرار خواهد گرفت، اما آیت الله علی خامنه‌ای با این برنامه مخالف است.
گروه ویژه بین‌المللی اقدام مالی (FATF)، از اینکه دولت ایران تاکنون نتوانسته بر اساس معیارهای این گروه برنامه اقدام مالی برای مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم جهانی را اعلام کند، ابراز تأسف نمود و اعلام کرد که دولت ایران تا ماه اکتبر فرصت دارد اقدامات لازم را اجرایی نماید.
این گروه در بیانیه‌ای که در ۲۹ ژوئن (۸ تیر) در پاریس منتشر کرد، ابراز امیدواری کرده که دولت ایران در طول ماه‌های آتی، قوانین ضروری را به تصویب برساند تا از لیست سیاه کشورهای ناامن برای سرمایه‌گذاری خارج شود.
در حالی که پیوستن نظام تهران به مفاد اقدام مالی (FATF) ، زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی در ایران است، اما آیت الله علی خامنه‌ای، حدود یک هفته پیش طی سخنانی، با پیوستن ایران به این گروه و تصویب قوانینی منطبق با مقررات آن، اعلام مخالفت اعلام کرد.
رهبر نظام ایران و دیگر مخالفانِ پیوستن نظام تهران به گروه ویژه اقدام مالیِ (FATF)، نگرانند که در صورت تصویب قوانینی برای مقابله با پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم، مسیر کمک‌های تهران به جریان‌هایی مانند حزب‌الله لبنان و حوثیهای یمن مسدود گردد.

دکمه بازگشت به بالا