جهان

وزیر خارجه آمریکا: جهان صدای مردم ایران را می‌شنود

وزیر خارجه ایالات متحده در تازه ترین واکنش به موج جدید اعتراضات در ایران، در توئیتی ضمن انتقاد از حمایت نظام ایران از گروه های تروریستی منطقه، نوشت: جهان، صدای اعتراض مردم ایران را می شنود.
مايک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با اشاره به هزینه کرد منابع ایران از سوی نظام تهران در حمایت از گروههای تروریستی، در توئیتر خود نوشت: «این، در حالی است که خانواده های ايرانی زجر می کشند.
مایک پمپئو افزود: کسی نباید از ادامه اعتراضات شگفت زده شود. مردم از فساد، بی عدالتی و بی کفایتی رهبران شان خسته شده اند. جهان صدای مردم [ایران] را می شنود.
مایک پمپئو در یک بیانیه رسمی با اشاره به ماجراجویی نظام تهران در سوریه و حمایت از گروه های تروریستی از جمله: حزب الله لبنان و حوثی‌های یمن، درباره اعتراضات در ایران اظهار داشت: حکومت ایران منابع شهروندان خود را به باد می‌دهد.
وی افزود: مردم ایران سهمشان از ثروت کشور را از رهبران خود می‌خواهند و خواستار پاسخگویی آنها به نیازهای مشروعشان هستند.
وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: ما تاکتیک‌های بی‌اثر حکومت در سرکوب مردم، زندانی کردن معترضان، و انکار سرخوردگی مردم را محکوم می‌کنیم. مردم ایران از فساد، بی‌عدالتی، و بی‌کفایتی رهبرانشان خسته هستند. جهان صدای آنها رامی‌شنود.
پیشتر نیز مایک پمپئو در توئیت خود عکسی از قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران گذاشت و روی آن نوشت: در حالیکه خانواده های ایرانی تقلا می کنند، سپاه پاسداران ایران ثروتمند شده است.

دکمه بازگشت به بالا