جهان اسلام

در اعتراضات موسوم به جمعه یتیم چهار فلسطینی شهید و صدها تن زخمی شدند

در حالی که نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی، ایران را متهم کرده که در پس تظاهرات هفته‌های اخیر فلسطینیان قرار دارد، در تجمعات اعتراضی هزاران نفره فلسطینی‌ها، در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در نوار غزه، شماری دیگر از فلسطینیان معترض کشته و صدها تن هم زخمی شدند.
به گزارش منابع بیمارستانی در غزه، در تظاهرات آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، چهار تن از تظاهرکنندگان فلسطینی به ضرب گلوله مستقیم نظامیان رژیم صهیونیستیی شهید و بیش از ۵۲۵ تن دیگر از آنها زخمی شدند. یکی از شهدا، یک نوجوان ۱۴ ساله بوده.
بر اساس گزارش منابع خبری رژیم صهیونیستیی و فلسطینی، هزاران فلسطینی در روز (جمعه ۱۸ خرداد) در پنج بخش از امتداد نوار غزه تظاهرات کردند.
رژیم صهیونیستی در مقابل این اعتراضات، در کنار استقرار هزاران نظامی و شمار زیادی از تک‌تیراندازان، از پهپاد نیز استفاده کرد.
با شهادت چهار فلسطینی دیگر در اعتراضات موسوم به (جمعه یتیم) در مجموع در دو ماه و نیم اخیر، دست‌کم ۱۲۷ فلسطینی شهید و بیش از ده هزار تن زخمی شدند که دو زن و شماری نوجوان هم در میان شهدا وجود دارند.
راهپیمایی موسوم به (جمعه یتیم) ده‌ها سال است که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، از طرف فلسطینیان نسبت به عدم تحقق رؤیای تشکیل کشور مستقل فلسطین برگزار می شود.

دکمه بازگشت به بالا