جهان اسلام

برگزاری افتتاحیه بیست و سومین نشست شورای ملی فلسطین

بیست‌ و سومین دوره نشست‌های شورای ملی فلسطین در مقر تشکیلات خودگردان در شهر رام الله آغاز شد.
این نشست که با عنوان “قدس و حمایت مشروع فلسطین” با حضور هیات‌هایی از کشورهای عربی، اسلامی و بین‌المللی طی چهار روز برگزار می‌شود، به بررسی مسائلی از جمله انتخاب کمیته اجرایی جدیدی برای سازمان آزادی بخش و همچنین شدت‌ یافتن اوضاع و اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس می‌پردازد.
بنا به گزارش خبرگزاری ها در این زمینه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در آغاز نشست‌های این شورا در مورد اقدامات اخیر دولت آمریکا در قبال قدس خاطرنشان کرد: ما قرارداد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را نخواهیم پذیرفت و نمی‌پذیریم که آمریکا به تنهایی میانجی‌گری در روند صلح باشد .
از سوی دیگر دفتر رئیس پارلمان عرب با صدور بیانیه ای در این زمینه اعلام کرده است که خمیس بن سعید السلیمی نماینده رئیس پارلمان عرب در جلسه افتتاحیه شورای ملی فلسطین شرکت کرده و ضمن تاکید بر نصرت قدس و قضیه فلسطین گفت: اتحادیه عرب از موضع ثابت ملت فلسطین، پشتیبانی می کند.
السلیمی همچنین از کمک ۲۰۰ میلیون دلاری عربستان سعودی به اوقاف اسلامی در قدس و کمک به آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای پناهندگان فلسطین (اونروا) نیز تشکر کرد.
از سوی دیگر؛ نکولای ملادنوف هماهنگ کننده سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه، از برگزاری نشست ملی فلسطین که برای اولین بار پس از گذشت ۲۲ سال در رام الله برگزار شد، استقبال کرد.
هماهنگ کننده سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه بیان داشت که موضوع وحدت و یکپارچگی برای تقویت آرمان های ملت فلسطین و استقلال و تشکیل دولت، یک اصل ضروری است؛ و این مسئله دولت آشتی ملی را برای انجام مسئولیت در غزه قادر می سازد.

دکمه بازگشت به بالا