اخبارتازه‌های سیاسی

اذعان کارشناس نظام تهران به عدم قدرت کافی برای ایجاد پایگاه نظامی در سوریه

 

 

“محمدرضا حاجیان”، از کارشناس نظام در مسائل سوریه وغرب آسیا،  به صورت تلویحی اذعان می کند که نظام تهران در جایگاهی نیست که پایگاه نظامی در سوریه ایجاد کند وهمزمان از آن دفاع هم کند . به گفته وی ،  اما روسیه از چنین پتانسیلی  برخوردار است .

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، این کارشناس نظام با اشاره  به توانایی های  نظام کشورش ، تصریح می کند: نیازی به ایجاد پایگاه در سوریه نیست .

“محمدرضا حاجیان” بااذعان به حضور نظامیان ایران در سوریه، می گوید: ما هیچ نیازی به حضور نظامی رسمی و ایجاد پایگاه در سوریه نداریم و از دیگر سو این موضوع نیازمند مسائلی است که شاید ما از آن برخوردار نباشیم و اگر روسیه در سوریه از پایگاهی برخوردار است، به این علت است که از نظر نظامی در جایگاهی قرار دارد که بتواند از نظر نظامی در این زمینه از خود دفاع کند.

یک کارشناس آگاه به گزارشگر کلمه  می گوید، اشاره “حاجیان ” می تواند به کمبود تجهیزات ایران وهمچنین عدم قدرت کافی برای پاسخ به حملات کشورهای خارجی باشد که این موضوعات قدرت ادعایی نظام تهران را زیر سوال خواهد برد . حاجیان تلویحا می خواهد که تهران درسایه روسیه در سوریه حرکت کند تا ضرر کمتری متوجه اش شود.

اودر بخشی دیگر از سخنانش به بهره برداری اقتصادی نظام در سوریه هم می پردازد و اظهار کرد :اولویت اول ما در ابتدا برای ورود به بحران سوریه، مسائل سیاسی و امنیتی بود و مسائل مالی، اقتصادی و تجاری چندان در اولویت قرار نداشت. اکنون  به اهداف اولیه‌مان دست پیدا کرده‌ایم و اکنون مهم است که در راستای تبدیل این دستاوردها به دستاوردهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عمل کنیم.

این گفته ها در حالیست که پیشتر، برخی منابع گزارش داده بودند، تهران به صورت مخفیانه در صدد است تا پایگاه نظامی در سوریه ایجاد کند که با واکنش های بین المللی مواجه شد .

 

 

دکمه بازگشت به بالا