اهل سنت

گمانه‌زنی‌ها درباره تلاش برای مسموم کردن مهمانان مراسم فارغ التحصیلی طلاب در بلوچستان

بنا به گزارش کمپین فعالین بلوچ، این خبرگزاری به اخباری دست یافته که نشان می دهد فردی تلاش کرده شرکت کنندگان در مراسم فارغ التحصیلی طلاب مدرسه ی دینی کوه ون سرباز در استان سیستان و بلوچستان را مسموم کند.
طبق این گزارش به نقل از دو منبع آگاه، که یکی از آنها از اساتید این مدرسه دینی اهل سنت نیز می باشد، در تاریخ ۲۵ فروردین ۹۷ روز برگزاری جشن فارغ التحصیلی طلاب، انتظامات جلسه فردی را مورد نظر گرفتند که در دو نوبت قصد داشته از منبع آب رسانی برای مسموم کردن اساتید و طلاب حاضر در جلسه استفاده کند.
گفته شده این فرد مجهول توسط انتظامات جلسه بازداشت شده اما “از موفق شده از دست این افراد فرار کند.
بنا بر این گزارش این منابع مطلع در این زمینه افزوده اند: “ که انتظامات جلسه فرد مورد نظرا را تعقیب کرده اند و متوجه شدند که وی وارد پایگاه سپاه در منطقه شده است.
این منبع افزوده است که مدیریت حوزه از مسئول سپاه در منطقه خواسته که فرد مذکور را به آنها تحویل دهند ولی ماموران سپاه نپذیرفته و پس از یک هفته اعلام کرده اند که این فرد به منطقه دیگری منتقل شده است.”
گفتنی است در جلسه مراسم فارغ التحصیلی این مدرسه دینی مولانا عبدالحمید امام جمعه زاهدان و یکی از برجسته ترین شخصیت های اهل سنت و همین طور مولانا فضل الرحمن کوهی، از علمای بلوچ که اخیرا مواضع بسیار تندی بر علیه حاکمیت گرفته است نیز حضور داشتند.

دکمه بازگشت به بالا