اخباراقتصادیایران

ادامه دارشدن تجمعات اعتراضی درشهرهای کردنشین

شهرهای مختلف کردنشین کشور ، امروز ( پنجشنبه) برای پنجمین روز متوالی شاهد اعتصاب وتجمعات اعتراضی است . این اعتصاب از روز یکشنبه  ۲۶فروردین شروع  شده و هم‌چنان ادامه دارد.

براساس گزارش وبگاه شبکه جهانی کلمه ، بازاریان و کسبه  بانه، مریوان، سقز، جوانرود و پیرانشهر  در اعتراض به بسته شدن مرزها و قطع منبع در آمد مردم محروم منطقه کردستان ، امروز هم  به تجمعات اعتراضی خود ادامه دادند .

در همین حال ، بازاریان  در جوانرود ، در حرکتی نمادین با پهن کردن سفره خالی ۲ کیلومتری در اعتراض به بسته بودن معابر مرزی و افزایش تعرفه‌های گمرکی ، معترض شدند .

در همین ارتباط ، جمال اعتماد‌ رئیس شورای شهر بانه در گفت‌و گو با اعتماد، خبر داد کل مغازه‌های این شهر تعطیل است. زندگی مردم بانه وابسته به مرز است و اگر مرز بسته بماند، مردم برای خرج روزانه دچار مشکل می‌شوند.

همزمان با این اعتراضات ، مرکز همکاری احزاب کردستان ایران با انتشار بیانیه‌ای ضمن حمایت از مطالبات بازاریان اعتصابی در کردستان، مقاومت و اراده‌ی آنان را ارج نهاد.

این تشکل سیاسی کردستان ایران، ادامه اعتصاب بازاریان و حمایت سایر شهرهای کردستان از اعتصاب بازاریان را ضامن تحقق مطالبات بازاریان اعتصابی اعلام کرد.

گفتنی است که شامگاه گذشته، سعید جلیلی، نماینده رهبر حکومت ایران در شورای عالی امنیت ملی برای پایان دادن اعتصاب بازاریان به بانه سفر کرده بود که سخنرانی وی در پی اعتراض معترضان ناتمام ماند.

وی از بازاریان اعتصابی خواسته بود که به اعتصاب خود پایان دهند و مردم معترض در اعتراض به سخنان سعید جلیلی محل سخنرانی را ترک کرده بودند.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا