تازه‌های سیاسی

یک نماینده مجلس: در ماهشهر تعداد زیادی کشته شدند که دقیقا می دانیم چه کسانی هستند

امیر حسین قاضی زاده هاشمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ضمن تایید کشتار ماهشهر گفته است که در ماهشهر تعداد زیادی از افراد کشته شده‌اند که دقیق می‌داند چه کسانی بوده‌اند.

قاضی زاده هاشمی که در حال پاسخ دادن به سوال دانشجویی بود که در خصوص انفعال مجلس در قبال کشتار معترضان از او انتقاد می کرد مدعی شد: می داند در ماهشهر سلاح از کجا رفته است، می‌خواستند به خطوط اصلی انتقال انرژی کشور صدمه بزنند بعد آنجا مسئول امنیت آن خطوط باید چه کار می‌کرد؟

صحبت های قاضی زاده هاشمی در رابطه به کشتار ماهشهر درحالی مطرح می شود که به تازگی برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا در یک سخنرانی در “بنیاد دفاع از دموکراسی ها” گفته است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان اعتراضات اخیر در ماهشهر بدون هیچ هشدار قبلی به روی معترضان آتش گشوده و دست به کشتار معترضان زده است.

همچنین در پی گزارش‌های متعدد درباره کشتار ده‌ها تن از معترضان در نیزارهای ماهشهر، محسن بیرانوند فرماندار و رضا پاپی، فرمانده نیروی انتظامی این شهر طی مصاحبه‌ای با تلویزیونی رسمی جمهوری اسلامی، کشتار معترضان در نیزارهای ماهشهر را تایید کردند.

روزنامه نیویورک‌تایمز نیز روز یک‌شنبه دهم آذر در گزارشی از کشته شدن نزدیک به ۱۰۰ نفر از معترضان پناه‌گرفته در نیزارهای ماهشهر در جریان اعتراضات اخیر خبر داده بود.

گفتنی است ماهشهر یکی از فقیرترین شهرهای ایران است که بسیاری از فعالان مدنی عرب معتقداند، این فقر با اعمال تبعیض و بصورت سیستماتیک در مناطق اعمال می شود؛ حتی پیش از آغاز اعتراضات سراسری در بیست و چهارم آبان ماه، امام جمعه ماهشهر و شهرک‌های چمران و رجایی به شدت از تبعیض و فقر در این منطقه انتقاد کرده بودند.

دکمه بازگشت به بالا