اقتصادی

حسن روحانی: امروز در کشور فقر مطلق وجود ندارد

رییس‌جمهوری ایران ایجاد اشتغال و مبارزه با فقر مطلق را ۲ هدف مهم دولت دوازدهم توصیف کرد.

حسن روحانی که امروز چهارشنبه ۲۰ آذر در جلسه هیأت دولت سخنرانی می‌کرد مدعی شد، در راستای تحقق وعده اشتغال، تقویت تولید و شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار جدی قرار گرفته است و برای جذب سرمایه‌گذاری در این زمینه اقدامات بزرگی انجام شده و تا امروز به وعده خود در این زمینه وفادار بوده‌ایم.

روحانی در جلسه هیأت دولت خاطر نشان کرد: در زمینه مبارزه با فقر مطلق نیز بندی در تبصره ۱۴ بودجه گنجانده‌ایم که هر سال اعتبار آن نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

او همچنین به نقل از رئیس کمیته امداد خمینی اعلام کرد که فقر مطلق را پشت سر گذاشته‌ایم و امروز در کشور فقر مطلق وجود ندارد.

حسن روحانی در مورد افزایش قیمت بنزین نیز مدعی شد که این ایام موفق شدیم با اصلاح قیمت بنزین کمک جدیدی برای اقشار کم‌درآمد و متوسط به پایین داشته باشیم.

این صحبت های درحالی مطرح می شوند که یارانه معیشتی به جمع کثیری از معلمان واجد شرایط از جمله در استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و همچنین به گروه‌های مختلف کارگری از جمله کارگران ساختمانی پرداخت نشده است.

همچنین رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرده بود: در یک سال اخیر فقر مطلق در کشور از ۱۲ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به تازگی حسین راغفر استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا نیز هشدار داده که چنانچه در سیاست‌های اقتصادی دولت تجدید نظر نشود، در آینده می‌بایست منتظر انفجارهای اجتماعی بزرگ‌تری بود.

دکمه بازگشت به بالا