اهل سنت

عدم پاسخگویی مسؤولان سیستان و بلوچستان به درخواست علمای استان برای آزادی مولانا کوهی

به گزارش شبکه جهانی کلمه؛ جمعی از علمای برجسته بلوچستان که درحال تلاش و رایزنی با مسئولان استان برای آزادی مولوی فضل الرحمن کوهی بودند، جواب مسئولین را ناامیدکننده خواندند.

روز یکشنبه ۱۷ آذر جمعی از علمای برجسته ایرانشهر و سرباز با سفر به زاهدان و پس از دیدار با مولانا عبدالحمید، امام جمعه زاهدان با نماینده خامنه‌ای در استان سیستان و بلوچستان دیدار و گفتگو کردند.

این هیئت متشكل از چهره های مذهبی شهرستانهای ایرانشهر و سرباز؛ از جمله: مولوی عبدالصمد کریمزایی، مولوی عبدالصمد دامنی، مولوی فتحی‌محمد نقشبندی، مولوی عبدالاحد ملازهی، حافظ عبدالله ملازهی، مولوی عبدالعزیز دهقانی، مولوی دوست‌محمد رئیسی، مولوی محمدامین آسکانی و مولوی واحدبخش بلوچی بوده است.

یکی از همراهان این هیئت که نخواست نامش فاش شود، به شبکه جهانی کلمه گفته است: «علما با حجت الاسلام مصطفی محامی، نماینده خامنه ای در سیستان و بلوچستان؛ و احمد علی موهبتی، استان‌دار گفتگو کرده‌اند، اما هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌اند».

وی با ناامیدکننده خواندن این گفتگو افزود: «از سخنان نماینده خامنه ای در سیستان بلوچستان و آقای استاندار، چنین بر می‌آید که قصد همکاری و آزادی مولانا فضل‌الرحمن کوهی را ندارند».

به گفته این منبع مطلع؛ همه اشکالات و اتهامات وارده علیه مولانا فضل‌الرحمن کوهی که توسط محامی، نماینده خامنه‌ای در استان سیستان و بلوچستان؛ در این دیدار مطرح شد، توسط علما و چهره مذهبی اهل سنت، «بی‌اساس» عنوان شده است.

شایان ذکر است: مولانا فضل‌الرحمن کوهی؛ یکم آذرماه در خطبه‌های نمازجمعه اهل سنت پَشامگ؛ نسبت به کشتار معترضان ایرانی در جریان اعتراضات، هشدار داده و گفته بود: «خون جان‌باحتگان، ظالمان را فرا خواهد گرفت».

دکمه بازگشت به بالا