تازه‌های سیاسی

هشدار کانون نویسندگان ایران درباره پروژه اینترنت ملی

کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ای به مناسبت روز مبارزه با سانسور با اشاره به اعتراضات اخیر و قطع اینترنت تاکید کرد که حکومت با اجرای «اینترنت ملی» تلاش دارد تا «رسانه حاکم تنها صدایی شود که حق سخن و حکم راندن بر مردم را دارد».

این کانون با اشاره به قطع اینترنت در جریان اعتراضات آبان ماه تاکید کرد که اجرای عملیات «اینترنت ملی، اینترانت» با «توان کنترل حداکثری افراد و گروه‌ها، در دستور کار دولت است تا رسانه‌ حاکم تنها صدایی شود که حق سخن و حکم راندن بر مردم را دارد».

در این بیانیه تاکید شده که مردمانِ محروم از حق مطالبه و حتی دفاع «به‌رغم خطرات جانی و علی‌رغم محاصره‌ نظامی مجازی و واقعی، فریاد اعتراضشان را به صف‌های تا دندان‌ مسلح امنیتی کوباندند تا حصارها را بشکننند».

کانون نویسندگان ایران ضمن نکوداشت یاد همه‌ جان‌دادگان دفاع از آزادی بیان خواهان آزادی بی‌قید و شرط همه کسانی شد که به دلیل بیان نظر، عقیده یا اعتراض از حقوق انسانی خود محروم شده‌اند.

شایان ذکر است: در چهاردهمین اجلاس جهانی راهبردی اينترنت که هفته گذشته در برلین برگزار شد، ایران در مرکز توجه بود؛ در این اجلاس جهانی، حکومت ایران به خاطر زندانی کردن میلیون‌ها ایرانی در مرزهایی نامرئی به نام اینترنت ملی یا همان شبکه اطلاعات، مورد انتقاد قرار گرفت.

دکمه بازگشت به بالا