تازه‌های سیاسی

نامه فعالان سیاسی، مدنی و حقوق بشری و رسانه‌ای مناطق کردنشین ایران به سران سه قوه

شماری از فعالان سیاسی، مدنی و حقوق بشری و رسانه ای مناطق کردنشین ایران در نامه یی به سران سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه خواهان آزادی بازداشت‌شدگان حوادث آبان‌ماه شدند. آنان در این نامه پاسخگویی به مطالبات مردم را خواستار شدند.

امضاکنندگان این نامه تأکید کرده اند: حق اعتراض و تجمع مدنی و مسالمت‌آمیز، از حقوق ابتدایی شهروندان است که در کنوانسیون های مدنی و حقوقی بین المللی، جمهوری اسلامی به آن متعهد شده است.

نویسندگان نامه به سران سه قوه همچین تأکید کرده اند: « حق اعتراض در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده و نادیده گرفتن این حق، جفایی آشکار است.

فعالان سیاسی، مدنی و حقوق بشری و رسانه ای مناطق کردنشین ایران در نامه خود به سران سه قوه نوشته اند: «چشم‌پوشی بر حقوق و مطالبات ملت خسران بزرگی به همراه دارد که عمیق تر شدن شکاف ملت و دولت از نتایج آن است.

نویسندگان این نامه علاوه بر عرض تسلیت به خانواده‌های جان‌دادگان اعتراضات، از مسئولان سه قوه خواسته‌اند: زمینه‌ی آزادی بازداشت‌شدگان فراهم شود و حق تجمع و اعتراض مردم مورد پذیرش قرار گیرد.

این نامه، به امضای ۷۰ فعال سیاسی، مدنی و حقوق بشری و رسانه ای مناطق کردنشین ایران؛ از جمله: اسماعیل مفتی‌زاده و حسن امینی، حاکم شرع مردمی کردستان رسیده است.

 

دکمه بازگشت به بالا