تازه‌های سیاسی

ارسال گزارش‌های تکان‌دهنده از اعتراضات اخیر در ایران همچنان ادامه دارد

با گذشت حدود دو هفته از اعتراضات سراسری در ایران که به علت گرانی ناگهانی بهای بنزین آغاز شده بود، ارسال و انتشار تصاویر جدید از ابعاد این اعتراضات و سرکوب خشن آن از سوی ماموران امنیتی و انتظامی حکایت دارد. این در حالی است که بنابر گزارش‌ها هنوز اینترنت در مناطق وسیعی از جنوب این کشور چون استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان قطع است و تصاویر محدودی از این مناطق مخابره شده است.

وبسایت کلمه، منتسب به نزدیکان میرحسین موسوی، از قول “منابع موثق” نوشته است که تنها در شهریار، در جنوب غربی تهران، بیشتر از صد نفر در جریان اعتراضان اواخر آبان ماه کشته شده‌اند.

کلمه نوشته: “میزان و شدت سرکوب نیروهای گارد ویژه و امنیتی‌های لباس شخصی در شهریار بسیار گسترده و عمیق بوده است.”

این وبسایت همچنین گفته است: شماری از معترضان “با شلیک مستقیم نیروهای نظامی با استفاده از تیربار مسلسل” کشته شده‌اند.

این وبسایت پیش از این گزارش داده بود که مجموع کشته‌شدگان اعتراضات حداقل ۳۶۶ نفر بوده است.

میرحسین موسوی، از رهبران اعتراضات خرداد سال ۸۸ که تا چندی دیگر وارد دهمین سال حبس خانگی خواهد شد با انتشار پیامی سرکوب اعتراضات اخیر را “جنایت آشکار” خوانده و آن را با کشتار معترضان در میدان ژاله تهران در آستانه انقلاب بهمن ۵۷ مقایسه کرده است.

میرحسین موسوی در این پیام، که در وبسایت کلمه منتشر شده، آورده است: “آدمکشان سال ۵۷ نمایندگان یک رژیم غیر دینی بودند، و ماموران و تیراندازان آبان ۹۸ نمایندگان یک حکومت دینی. آنجا فرمانده کل قوا، شاه بود و امروز اینجا ولی فقیه با اختیارات مطلقه.”

دکمه بازگشت به بالا