تازه‌های سیاسی

اعتراضات جدید در منطقه سرباز سیستان و بلوچستان؛ سه زخمی و تعداد نامشخصی بازداشت

گروهی از مردم سرباز در استان سیستان و بلوچستان، در اعتراض به بازداشت یک روحانی سرشناس بلوچ ،به نام مولوی فضل الرحمن کوهی مسیر مواصلاتی جکیگور_چابهار و پارود_پشامگ در منطقه سرباز را بستند.

در جریان این اعتراضات دستکم سه نفر مجروح شدند و ماموران سپاه برای پراکنده کردن مردم اقدام به تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور نمودند.

یک منبع محلی به شبکه کلمه گزارش داده است که ده ها تن از یگان ویژه برای سرکوب اعتراضات به این منطقه اعزام شده‌اند.

در این رابطه؛ کمپین فعالین بلوچ از بازداشت دستکم یک نفر به نام “ملا احمد لله زهی” خبر داده است؛ در عین حال، تعداد دقیق بازداشت‌شدگان، نامشخص است.

مردم این منطقه، نسبت به احضار مولوی فضل الرحمن کوهی، امام جمعه پشامگ اعتراض دارند.

این روحانی سرشناس اهل سنت که به عنوان یکی از منتقدان سپاه و سیاست های حکومت شناخته می شود، در جریان اعتراضات سراسری اخیر به گرانی بنزین، نسبت به سرکوب مردم معترض هشدار داده و گفته بود: خون‌های ریخته‌شده معترضان، مانند طوفان نوح، ظالمان را فرا خواهد گرفت.

مولوی فضل الرحمن کوهی پس از احضار به دادگاه ویژه روحانیت در مشهد، توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفته است.

تعداد ۸ نفر از شهروندان بلوچ در سفر به مشهد با وی همراه بودند که خبرها حاکی از یادشت تمامی آنهاست.

همزمان با تشديد اعتراضات در بلوچستان، یک منبع مطلع در دفتر امام جمعه اهل سنت زاهدان به “سنی‌آنلاین” گفته است: «تلاش‌ها و رایزنی‌های مولانا عبدالحمید برای بازگشت مولانا فضل‌الرحمن کوهی ادامه دارد».

در پیوند با این خبر گزارش شده که بازاریان در شهرهای ایرانشهر، چابهار و نیکشهر؛ در اعتراض به گرانی و بازداشت مولانا فضل‌الرحمن کوهی، روز یکشنبه ۱۰ آذر دست به اعتصاب زده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا