تازه‌های سیاسی

معترضان کنسولگری ایران در نجف را به آتش کشیدند

معترضان عراقی به کنسولگری ایران در نجف حمله کردند و ساختمان آن را به آتش کشیدند. کارکنان کنسولگری ساعتی قبل از این حمله ساختمان را ترک کرده بودند.  معترضان آرم نظام تهران را از جا کندند و اسناد کنسولگری را هم در محوطه ساختمان به آتش کشیدند. در شبکه‌های اجتماعی خبرهای تأیید نشده‌ای از محاصره کنسولگری ایران در کربلا منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شامگاه چهارشنبه ۶ آذر/ ۲۷ نوامبر مأموران امنیتی عراق تلاش کردند مانع از ورود معترضان به ساختمان کنسولگری عراق شوند. در درگیری با معترضان ۳۵ نفر مجروح و دست‌کم یک نفر کشته شدند. برخی دیگر از منابع خبری از کشته شدن دو نفر از معترضان خبر داده‌اند.

از ساعتی قبل از حمله معترضان به کنسولگری ایران در نجف، تدابیر امنیتی در اطراف بخش قدیمی نجف تشدید شده بود. در همان حال استاندار نجف اعلام کرد که پنجشنبه ۷ آذر/ ۲۸ نوامبر تعطیل رسمی است. در نجف نیز منع آمد و رفت اعلام شده است.

پیش از این معترضان عراقی ۳ نوامبر/ ۱۲ آبان به کنسولگری ایران در کربلا حمله کرده و محوطه کنسولگری را به آتش کشیده بودند.

معترضان عراقی که عمدتا شیعه هستند، خواستار پایان دادن به نقش مخرب نظام ایران در کشور خود هستند.

در جریان اعتراضات مردمی در ایران، معترضان عراقی به تظاهرکنندگان ایرانی طی بیانیه‌ای گفته بودند: کار قیام کنندگان در ایران به مراتب دشوارتر از قیام عراقی‌هاست؛ شما ایرانیان با سر افعی طرف هستید و ما با دُم افعی».

دکمه بازگشت به بالا