تازه‌های سیاسی

نماینده سپاه در مجلس هشدار داد: اعتراضات ادامه می‌یابد

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشته است که در نشست مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی و شوراهای مجلس با نمایندگان نهادهای امنیتی گفته شده که وزارت اطلاعات از یک سال پیش وقوع اعتراضات را پیش‌بینی کرده بود. در این نشست همچنین نماینده وزارت اطلاعات گفته است که بیشتر دستگیرشدگان اعتراضات اخیر، یا بیکار هستند یا از طبقات محروم.

این، در حالی ست که اندکی پس از شروع اعتراضات آبان ماه، علی خامنه ای، رهبر نظام تهران، از معترضان با عنوان «دشمنان امنیتی» نام برده بود.

در نشست مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی و شوراهای مجلس با نمایندگان نهادهای امنیتی، نماینده اطلاعات سپاه هشدار داده که ممکن است اتفاقات مشابهی در آینده نیز رخ دهد.

اعتراضات سراسری در ایران در واکنش به افزایش ۳۰۰ درصدی نرخ بنزین جمعه ۲۴ آبان آغاز شد و به سرعت به بیش از ۱۰۰ شهر بزرگ و کوچک ایران سرایت کرد.

نمایندگان نهادهای امنیتی در این جلسه؛ از جمله: نماینده اطلاعات سپاه و همچنین حسین ذوالفقاری، معاون انتظامی – امنیتی وزارت کشور خود را مخالفت گران کردن ناگهانی قیمت بنزین اعلام کردند و این، در حالی‌ست که مسئولان حکومتی بارها گفته‌اند: این اقدام تصمیم مشترک سران سه قوه بوده است.

علی خامنه‌ای نیز در روزهای نخست اعتراضات از مسئولیت در این زمینه شانه خالی کرد و گفت به این موضوع آگاهی ندارد و کارشناس‌ها باید نظر بدهند اما او از تصمیمی که سران سه قوه گرفته‌اند حمایت می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا