تازه‌های سیاسی

نماینده مجلس: بین دولت و ملت شکاف شدیدی وجود دارد

یک نماینده تهران در یک مصاحبه به جایگاه غیرمردمی صدا و سیما، بی‌اعتمادی مردم به نهادهای قدرت و قصور مجلس در افزایش مرحله به مرحله بنزین پرداخته است. او می‌گوید در تصمیم‌گیری‌ها، مردم افرادی فرض می‌شوند که هیچ نمی‌دانند.

عضو فراکسیون امید، فراکسیون زنان و کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در مصاحبه ‌با خبرگزاری ایلنا، صدا و سیمای جمهوری اسلامی را جزیره‌ای خوانده که تنها اخبار مختص به عده‌ای خاص را پوشش می‌دهد و متعلق به مردم نیست.

پروانه سلحشوری در این گفت‌وگو که مضمون آن، واکنش جامعه به تصمیم ‌دولت درباره افزایش بهای بنزین است، عنوان می‌کند که در ایران اقناع افکار عمومی جایگاهی ندارد: در کشورهایی که دموکراتیک هستند و از رسانه‌های صوتی و تصویری آزاد برخوردارند، معمولا بدون در نظر گرفتن افکار جمعی، چنین تصمیمات مهمی صورت نمی‌گیرد. به نوعی آنها از قبل برای اخذ تصمیمات مختلف نظرسنجی‌هایی دارند که در آنها با مردم صحبت شده و آماده‌سازی صورت می‌گیرد. اما در سیستم کشور ما که وضعیتی تقریبا در دنیا منحصر به فرد در دنیا دارد، اساسا اقناع افکار عمومی جایگاهی ندارد. یعنی برای دست‌اندرکاران مهم نیست که افکار عمومی و مردم از تصمیمات مختلف رضایت داشته باشند.

خانم سلحشوری همچنین گفته است میان دولت و ملت “شکاف شدیدی” وجود دارد و آگاهی سازی به روش موجود، چیزی نیست که به درد مردم بخورد.

این نماینده مجلس درحالی از شکاف شدید میان دولت و ملت سخن گفته که شعارهای ساختارشکنانه شهروندان معترض به افزایش قیمت بنزین، اصل نظام و حکومت را هدف قرار دادند.

 

دکمه بازگشت به بالا