حقوق بشر

سی دانشجوی معترض همچنان در بازداشت بسر می برند

شوراهای صنفی دانشجویان شامگاه یکشنبه ۳ آذر با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد در اعتراضات دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه علامه مأموران امنیتی حداقل ۴۸ دانشجو را بازداشت کرده‌اند. ۱۶ تن از آن‌ها در این مدت آزاد شده‌اند.

غروب دوشنبه ۲۷ آبان دانشجویان معترض دانشگاه تهران در همبستگی با معترضان در خیابان ۱۶ آذر راهپیمایی کردند. نیروهای بسیج و لباس شخصی‌ها وارد عمل شدند و معترضان را به محوطه دانشگاه هدایت کردند و سپس در را به روی آن‌ها بستند، سپس چندین آمبولانس حامل نیروهای لباس شخصی وارد دانشگاه شدند و شماری از دانشجویان را دستگیر و داخل آمبولانس کردند.

شورای صنفی دانشجویان کشور بر اساس اطلاعیه اعلام کرده است، تعدادی از دانشجویان هم در خارج از دانشگاه بازداشت شدند. این شورا یکشنبه ۳ آذر با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: “خبرها از دانشگاه‌های تهران و علامه طباطبایی حاکی از دستگیری حداقل‌ ۴۸ تن از دانشجویان این دو دانشگاه است که ۱۶ تن از این تعداد تاکنون آزاد شده‌اند.”

درحالیکه اسماعیل سلیمانی رئیس حراست دانشگاه تهران از تعداد دانشجویان بازداشتی اظهار بی‌اطلاعی کرده بود، در اظهاراتی متناقض مجید سرسنگی، معاون دانشگاه تهران جمعه گذشته در مصاحبه با رسانه‌های داخلی مدعی شد که فهرست کاملی از دانشجویان بازداشتی در اختیار دانشگاه تهران قرار دارد. شوراهای صنفی دانشجویان اما در اطلاعیه خود یادآوری کرده است که مراجع رسمی تاکنون از تأیید هویت دانشجویان بازداشتی خودداری کرده‌اند و به همین سبب اسامی اکثر بازداشتی‌ها نامعلوم است.

 

دکمه بازگشت به بالا