تازه‌های سیاسی

انتقاد دو تن از روحانیون سرشناس اهل سنت نسبت به بی توجهی نظام به خواسته های مردم معترض

دو تن از روحانیون سرشناس اهل سنت استان سیستان وبلوچستان خواستار توجه نظام به خواسته های مردم معترض ایران شدند . آن ها نسبت به بی توجهی نظام به خواسته های مردم معترض انتقاد کردند .

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ،مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه زاهدان (۱آذر۱۳۹۸)  ، با اشاره به مصوبۀ اخیر دولت در مورد افزایش قیمت بنزین، با بیان اینکه کارشناسی در این‌ زمینه همه‌جانبه نبوده است، از مسئولین خواستند که در خصوص افزایش قیمت بنزین تجدیدنظر کنند.

به گفته امام جمعه اهل سنت زاهدان ، افزایش قیمت بنزین در کشور مشکلات و تبعاتی را در پی داشت. نظر اکثریت قاطع مردم ایران این است که قیمتی که برای بنزین تعیین شده بسیار بالاست و به مردم فشار می‌آورَد.

مدیر دارالعلوم زاهدان باانتقاد از گرانی بنزین ، گفته : عموم جامعه با مشکلات اقتصادی عدیده دست‌وپنجه نرم می‌کنند. کارشناسانی که قیمت کنونی بنزین را پیشنهاد داده‌اند چرا وضعیت اقتصادی مردم را در نظر نگرفته‌اند؟ آنان می‌توانستند قیمتی را پیشنهاد بدهند که برای مردم قابل تحمل باشد.

امام جمعه زاهدان تاکید نمودند: ما بخواهیم یا نخواهیم قیمت‌ بعضی از اجناس که با قیمت بنزین ارتباط دارند افزایش پیدا می‌کند.

همزمان مولانا فضل الرحمن کوهی نیز در مراسم نماز جمعه (۱آذر۱۳۹۸) پشامگ با انتقادازاوضاع و شرایط جدید کشور،گفت: وقتی که دولت روحانی ارکان و کابینه خود را تشکیل داد آن را “دولت تدبیر و امید” نام نهاد، یعنی  نا امید و درمانده را امید وار می کند، اما متاسفانه مردم را نا امید کرد. به گفته ایشان ، مردم از اصولگرا و اصلاح طلب نا امید شده اند.

امام جمعه اهل سنت پشامگ در ادامه با اشاره به گران شدن بنزین،  تصریح نمود: قبل از دوره احمدی نژاد بنزین لیتری ۱۰۰ تومان و در زمان او ۴۰۰ تومان و سپس ۱۰۰۰تومان و اکنون ۳۰۰۰ تومان شده است، و این در حالی است که بی کاری در کشور بیداد می کند!

به گفته این مقام مذهبی ،با گران شدن بنزین همه چیز گران می شود زیرا هر چیز وابسته به بنزین است، و این اعلان که فقط بنزین گران شده نه چیز دیگر، این مردم فریبی است. وی اضافه کرد: مردم بیدار هستند و همه چیز را می فهمند.

ایشان ادامه گفت: مردم از گران شدن نرخ بنزین  برای اعتراض و حق خواهی به خیابانها آمدند، و این اعتراض حق مردم است.

مولانا فضل الرحمن کوهی در فرازی دیگر از سخنانش  با اشاره به تبلیغات سپاه پاسداران که با افتخار می گوید ما مردم معترض را سرکوب کرده ایم! ، گفت: این افتخار نیست! پدر از کتک کاری فرزند افتخار نمی کند!

به گفته ایشان ،سپاه چه کسانی را سرکوب کرده است؟ ملت و فرزندان کشور خود را.

ایشان اضافه نمود: جای بسی تاسف است که امروز از مردم بخاطر حق خواهی شرور، آشوبگر، مزدوران آمریکا و مفسد فی الارض یاد می شوند!

مولانا فضل الرحمن کوهی  تاکید کرد:  کسانی که کشته و سرکوب شده اند اگر آمریکایی و جاسوس و مفسد بوده اند که به سزای اعمالشان رسیده اند، و اما اگر ازملت گرسنه خود ایران هستند، حتما خونشان رنگ خواهد آورد، خون آن ها مانند طوفان حضرت نوح علیه السلام ظالمین را فرا خواهد گرفت.

دکمه بازگشت به بالا