تازه‌های سیاسی

شورای صنفی دانشجویان: با آمبولانس در دانشگاه دستگیر می‌کردند

با وجود قطعی کامل اینترنت در ایران، در ادامه خبرهایی که درباره چگونگی سرکوب اعتراضات سراسری می‌رسد، شورای صنفی دانشجویان کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در تجمع دانشجویان دانشگاه تهران در عصر روز دوشنبه ۲۷ آبان، با نزدیک شدن به ساعات تاریکی شب، چندین آمبولانس حاوی نیروهای لباس شخصی وارد دانشگاه شدند و شماری از دانشجویان را دستگیر و داخل آمبولانس کردند.

در ادامه جهت خروج از دانشگاه درب منتهی به خیابان ۱۶ آذر را گشوده و باقی دانشجویان را از آن طریق از دانشگاه بیرون ‌راندند و سپس تعدادی از دانشجویان را نیز بیرون از دانشگاه دستگیر کردند.

بنا به خبرهایی که به دست شورای صنفی دانشجویان کشور رسیده است، برخی از این دانشجویان به زندان فشافویه و شماری نیز به زندان اوین منتقل شده‌اند.

این تشکل دانشجویی آمار بازداشت‌شدگان در دانشگاه تهران را ۴۰ تا ۵۰ نفر عنوان کرده است.

شورای صنفی دانشجویان کشور افزوده است: در سه روز گذشته نهادهای امنیتی با بسیاری از دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها تماس تهدیدآمیز گرفته و گفته‌اند اگر در محیط دانشگاه دیده شوند دستگیر خواهند شد. همچنین مأموران امنیتی برای بازداشت شماری از دانشجویان به خانه‌های آن‌ها رفته‌اند.

اخبار رسیده از بازداشت گسترده دانشجویان در حالی‌ست که روز (چهارشنبه) حسن روحانی، در نشست هیئت دولت؛ هم‌صدا با آیت‌الله علی خامنه‌ای اعتراضات را «اغتشاشات» نامید و مدعی شد: آشوب‌طلبان مسلح بودند و از آمریکا و اسرائیل و ارتجاع منطقه دستور می‌گرفتند.

دکمه بازگشت به بالا