تازه‌های سیاسی

روحانی همگام با خامنه‌ای معترضان را دشمن و بیگانه خواند

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران همگام با رهبر انقلاب «دشمنان و بیگانگان» را به دست داشتن در اعتراض‌های سرتاسری ایران از جمعه شب گذشته متهم کرد.

رسانه‌های ایران تاکید دارند، روحانی پیروزی دولت بر آنچه که «ناآ رامی‌ها» نامید را اعلام داشت و «دشمنان بیگانه را به افروختن آن» متهم نمود. این موضعگیری در توصیف هزاران معترضی است که در ۵ روز گذشته علیه بالا رفتن بهای بنزین به خبابان‌های این کشور ریخته‌اند.

روحانی در گفته‌هایش که از تلویزیون دولتی ایران پخش شد و خبرگزاری ایران آن را در وبگاه خود منتشر کرده است، گفت: «ملت ایران بار دیگر در آزمونی تاریخی موفق شد و نشان داد که به دشمنان اجازه نخواهد داد از اوضاع سوء استفاده کنند هر چند که ممکن است شکایاتی در مورد اداره کشور داشته باشد».

علی خامنه‌ای رهبر انقلاب نیز سه‌شنبه در سخنانی که از تلویزیون ایران پخش شد گفت «دشمنان عقب رانده شدند». خامنه‌ای گفت: «ما دشمن را در جریان حوادث امنیتی روزهای اخیر عقب راندیم».

در همین راستا، خبرگزاری ایسنا به نقل از فرمانده نیروی انتظامی تهران گزارش داد، به تعبیر خامنه‌ای بسیاری از «رهبران اصلی آشوب‌های اخیر پایتخت» دستگیر شدند. وی افزود: «این افراد از جمله اشرار و بر هم زنندگان نظم عمومی هستند که برخورد قاطعانه‌ای با آن‌ها خواهد شد».

او گفت، ما به برهم زندگان امنیت، نظم و افراد شرور و اوباش اجازه نمی‌دهیم نظم عمومی را به هم بزنند.

گفتنی است این اعتراضات در پی تصویب قانون افزایش بهای سوخت شعله ور شد که بنابر ادعای دولت در راستای منافع مردم بوده و دولت تاکید دارد این تصمیم با حمایت خامنه‌ای به مورد اجرا گذاشته شد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا