تازه‌های سیاسی

اعتصاب عمومی بخش‌های گسترده‌ای از عراق را فرا گرفت

به درخواست معترضان ۲۶ آبان ماه در چند استان عراق اعتصاب عمومی برگزار شده است

 

در استان کربلا دانشجویان از رفتن به دانشگاه امتناع کرده و بازاریان مغازه‌های خود را بسته و کارمندان نیز از رفتن به محل کار خود در ادارات دولتی سرباز زدند.

همچنین گزارش شده که آتش‌سوزی گسترده‌ای در خیابان الرشید در وسط بغداد روی داد و خبرگزاری رسمی عراق گزارش کرد که ۹ گروه آتش‌نشانی برای کنترل این حریق به محل حادثه اعزام شدند.

در استان بابل در جنوب بغداد نیز اعلام شد که ادارات دولتی در روز یکشنبه تعطیل هستند که این موضوع نشانه اعتصاب عمومی و پیوستند بابل به استان‌های دیگر از جمله واسط، ذی‌قار و میسان است که پیشتر در آنها اعلام اعتصاب شده بود.

فعالان عراقی از مردم خواستند که به اعتراضات خود علیه فساد در عراق ادامه دهند.

فعالان عراقی، مردم این کشور و به ویژه پایتخت را به تظاهرات روی پل‌های منتهی به منطقه سبز دعوت کردند، به ویژه اینکه بخش‌هایی از پل السنک در اختیار معترضان قرار گرفت. این فعالان روز دوشنبه را «روز سروصدا» خوانده اند تا تظاهرات با استفاده از ادوات موسیقی ادامه یابد.

میدان التحرير عراق نیز شاهد مراسم ازدواج دو پزشک داوطلب بود که تاکید کرده بودند تا برآورده شدن مطالبات معترضان در میدان التحریر باقی خواهند ماند. این زوج جوان اعلام کردند که ماه عسل خود را در چادری در وسط میدان گذرانده و به مداوای مجروحان خواهند پرداخت.

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا