تازه‌های سیاسی

واکنش دو عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا و مایک پومپئو به اعتراضات ایران: ایالات متحده با شماست

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز شنبه ۲۵ آبان ضمن بازنشر یک توئیت سابق خود خطاب به مردم ایران اعلام کرد که ایالات متحده با شماست.

آقای پومپئو سال پیش در صفحه توئیتر خود نوشته بود: پس از چهل سال بیداد، مردم پر افتخار ایران در مورد سوء استفاده‌های حکومت‌شان ساکت نمی‌نشینند. ما هم ساکت نخواهیم ماند. من پیامی برای مردم ایران دارم، ایالات متحده صدای شما را می‌شنود، از شما حمایت می‌کند و با شماست.

پیش از وزیر خارجه آمریکا، دو عضو جمهوریخواه کنگره ایالات متحده به اعتراضات گسترده مردم ایران واکنش نشان داده بودند.

تام کاتن سناتور جمهوریخواه ایالت آرکانزاس در توئیتر خود نوشته: مردم ایران از این که رژیم خواسته‌های بنیادین‌شان را نادیده گرفته و همزمان مبالغ هنگفتی را برای تروریست‌ها در سراسر خاورمیانه می‌فرستد، به تنگ آمده‌اند. ما باید در کنار معترضان دلیری که خواهان پاسخگو قرار دادن آیت‌الله‌ها هستند، بایستیم.

همچنین «ویلیام هرد» نماینده ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا از حزب جمهوریخواه در توئیتی با طرح این پرسش که چرا اعتراضات ایران اهمیت دارد، خود در پاسخ نوشت: تنها راهی که ما ایران را از حمایت از تروریسم و دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای باز می‌داریم، تغییر حکومت است، و این تنها زمانی رخ می دهد که مردم ایران به پا خیزند.

وی در ادامه نوشت، ما باید پیام مردم ایران را تقویت کنیم تا این رژیم خودکامه متوقف شود.

 

 

دکمه بازگشت به بالا