تازه‌های سیاسی

خامنه ای وارد میدان شد، نمایندگان اصلاح طلب جا زدند

فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی دو طرح پیشنهادیش برای اصلاح قیمت بنزین را پس گرفت. سخنگوی هیئت رییسه مجلس هم پس از حضور دبیر شورای امنیت ملی در جلسه غیرعلنی مجلس، گفت که همه موظفند از افزایش قیمت بنزین دفاع کنند. دلیل این تصمیم و سخنان هم یک چیز بود؛ اظهارات علی خامنه‌ای در تایید گرانی بنزین.

فراکسیون امید به دلیل دفاع خامنه‌ای از گرانی بنزین، دو طرحی که به منظور اصلاح نرخ بنزین تدوین کرده بود را از دستور کار خارج کرد.

فراکسیون امید مجلس پس از بروز اولین اعتراضات نسبت به افزایش نرخ بنزین اعلام کرد که یک طرح دو فوریتی به مجلس می‌برد تا قیمت بنزین به نرخ پیش از ۲۴ آبان بازگردد.

صبح یکشنبه ۲۶ آبان اما فاطمه حسینی، سخنگوی این فراکسیون گفت که دو طرح بنزینی از دستور کار این فراکسیون خارج شده است.

او دلیل این تصمیم را «تاکیدات رهبر جمهوری اسلامی» اعلام کرد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران صبح امروز افزایش نرخ بنزین را تصمیم کارشناسی سران قوا دانسته بود که باید اجراء شود.

به دنبال این اظهارات، اسدالله عباسی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که همه موظفند از افزایش قیمت بنزین دفاع کنند.

مجلس شورای اسلامی صبح امروز در یک جلسه غیرعلنی با حضور علی شمخانی، دبیر شورای امنیت کشور افزایش نرخ بنزین را بررسی کرد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که در جلسه تصمیم‌گیری سران قوا برای افزایش قیمت بنزین حضور داشت، گفت که کمیسیون اقتصادی مجلس با همکاری قوه قضاییه و ستاد تنظیم بازار نظارت جدی روی قیمت کالاها خواهند داشت.

عباسی، سخنگوی هیئت رئیسه هم بدون اینکه جزییاتی از نشست نمایندگان با علی شمخانی را فاش کند، گفت که نمایندگان ایرادات و انتقاداتی به زمان و شیوه اجرای طرح افزایش نرخ بنزین داشتند اما با توجه به سخنان رهبری همه موظف هستند از آن حمایت کنند.

پس از آنکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی معترضان را اخلالگر و آشوب گر خطاب کرد، خامنه‌ای نیز صبح یکشنبه معترضان را «اشرار» خواند و از نیروهای نظامی خواست به وظایف خود عمل کنند. سخنگوی نیروی انتظامی هم گفت که پلیس در برخورد با معترضان با شدت و قاطعانه برخورد خواهد نمود.

به گفته مقام‌های قضایی و نظامی در دو شهر یزد و خرم آباد شماری از معترضان بازداشت شده‌اند. شمار دستگیر شدگان در یزد ۴۰ تن گزارش شده است، اما مشخص نیست در خرم‌آباد نیروهای امنیتی چند تن از معترضان را دستگیر کرده‌اند.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا