اهل سنت

تا زمانیکه به مقدسات توهین شود وحدت محقق نمی‌شود

مولانا محمد حسین گرگیج امام جمعه اهلسنت آزادشهر با توجه  به فرا رسیدن هفته وحدت در خطبه‌های نماز جمعه‌ی این هفته: این پرسش را مطرح نمود که: آیا این هفته وحدت یک شعار است یا یک حقیقت؟آیا وحدت عقیدتی است یا سیاسی؟ آیا واقعا وحدت از ته دل هست یا فقط ظاهر قضیه میباشد؟

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه ضمن انتقاد از رفتار یکطرفه از سوی مجمع تقریب افزود: از زمان آیت الله بروجردی مجمع تقریب مذاهب اسلامی  تاسیس شد که در طول این مدت کتابها و مجلات زیادی توسط این مجمع منتشر شده است اما همیشه مسئله یکطرفه بوده و فقط به دوستی با اهل بیت دعوت شده است در حالیکه اهل سنت  نسبت به اهل بیت پیامبر صلی الله علیه وسلم محبت دارند و جزء مسلمات دینی و عقیدتی ما است.

مولانا گرگیج در ادامه گفت: عزیزان ما در مجمع بگویند که چند مقاله یا موضوع به خدمات و فضایل خلفای ثلاثه و صحابه کرام  اختصاص داشته است؟ تا به حال چنین چیزی نبوده است وما ندیده ایم .آیا چنین محبتی یک طرفه نیست؟مگر خلفای راشدین جزء مقدسات اسلامی نیستند؟

خطیب جمعه اهلسنت آزادشهر در ادامه با توجه به مراسم عمرکشان در برخی از مناطق کشور ضمن انتقاد از این موضوع  آنرا خلاف شعار وحدت بیان کرد و گفت: چندین سال از انقلاب میگذرداما متاسفانه هنوز هم مشاهده میشود که در گوشه و کنار کشور به مقدسات ما توهین میکنند که در آخرین مورد  آن به نقل از ایسنا درنقاطی از کشور عید الزهراء و مراسم عمرکشان برگزار میکنند

وی در ادامه خطاب به علماء و مراجع عظام گفت: سکوت مراجع عظام و علماء در برخورد با چنین مسائلی معنایی ندارد و باید با افراد افراطی و تندرویی که از هر قشر و گروهی هستند برخوردنمایند

امام جمعه اهل سنت آزاد شهر ضمن تاکید بر احترام متقابل به مقدسات،خظاب به همه مسلمانان گفتند: مسلمانان باید در کنار هم با صلح ،آرامش و برادری زندگی کنند و دور از تعصب و تبعیض، حقوق یکدیگر را رعایت نمایند و تا زمانیکه به مقدسات هم توهین بکنند ما نمیتوانیم به وحدت برسیم.

دکمه بازگشت به بالا