حقوق بشر

اتوبوسرانان شرکت واحد برای مصاحبه نکردن با رسانه‌های معاند تعهد دادند

محسن پورسید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، روز سه‌شنبه ۲۱ آبان  در واکنش به پخش شدن خبر ممنوعیت مصاحبه اتوبوسرانان شرکت واحد با رسانه‌ها، گفت، که حراست اتوبوسرانی از راننده‌های اتوبوس در تهران برای ممنوعیت مصاحبه با “رسانه‌های معاند” تعهد گرفته است.

او با بیان این‌که  این اقدام در جهت حفظ ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی است،” گفت: “رانندگان تنها مجاز به مصاحبه با رسانه‌های داخلی و مورد تایید نظام هستند.”

رسانه های معاند در ادبیات جمهوری اسلامی به شبکه هایی گفته می شود که مخالف نظام ولایت فقیه هستند.

کارگران شرکت اتوبوسرانان واحد تا کنون چندین بار در اعتراض به پایین آمدن هفتاد درصدی قدرت خرید طبقه کارگر و تورم و گرانی مقابل وزارت کار تجمع اعتراضی برگزار کرده و خواستار افزایش حداقل دستمزد کارگران تا ۷ میلیون تومان شده‌اند.

در این تجمعات تعدادی از اعضای این شرکت نیز بازداشت گردیده اند، رضا شهابی عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد از جمله آنهاست که  در روز ۱۱ اردیبهشت در تجمع روز جهانی کارگر مقابل مجلس دستگیر شد و سرانجام بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت با قرار کفالت آزاد گردید. اما بنابر گزارش سندیکای کارگران شرکت واحد حسن سعیدی و سید رسول طالب مقدم دو تن دیگر از اعضای این سندیکا همچنان دربند ۲۰۹ زندان اوین بسر می برند.

دکمه بازگشت به بالا