تازه‌های سیاسی

معترضان عراقی برعلیه ایران شعار میدهند، مقتدی صدر آمریکا را تهدید کرد

رهبر جریان صدر اعلام کرده، هرگز اجازه نخواهد داد آمریکا، عراق را به سوریه به عنوان یک صحنه دیگر برای درگیری و مناقشه تبدیل کند.

این سخنان پس از آن منتشر می شود که آمریکا خواستاری برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق شده است.

به گزارش سایت شبکه سومریه نیوز، مقتدی صدر روحانی شیعه و سیاست‌مدار عراقی که از اعتراضات مردمی عراق حمایت می‌کند در سلسله توییت‌هایی تهدید کرد، اگر انتخابات زودهنگامی که وی قبلا خواستار آن شده بود، تحت نظارت آمریکا باشد، هرگز ساکت نخواهد ماند.

صدر همچنین با بیان اینکه کشورش نیازی به کمک خارجی‎ها ندارد، تهدید کرد که در صورتی که آمریکا یکبار دیگر مداخله کند، تظاهرات میلیونی به راه خواهد انداخت.

رهبر جریان صدر تصریح کرد: به آمریکا اجازه موج سواری نخواهیم داد و نمی‌گذاریم عراق را به سوریه و میدان جنگ و درگیری تبدیل کند.

سخنان صدر در مورد سوریه درحالی مطرح می شود که به گفته ناظران امور، این ایران و روسیه بودن که با حمایت از اسد، انقلاب مردمی آن کشور را به یغما بردند.

صدر در بخشی دیگر از توئیت‌هایش با اشاره به تظاهرات در عراق افزود: “آمریکا بار دیگر ثابت کرد که در امور دیگر کشورها دخالت می‌کند. عراق مال مردم این کشور است و خودشان سرنوشت آن را رقم می‌زنند”.

وی افزود، اگر توجه کنیم درمی‌یابیم که آمریکا، افراد فاسد را روی کار آورد و آنها را بر ملت ما مسلط نمود.

صدر خطاب به آمریکا گفت: دخالت در امور را متوقف کنید عراق افراد بزرگی دارد که می‌توانند از مطالبات مردمی حمایت کنند و نیازی به مداخله شما یا غیرشما ندارند.

گفتنی است که مقتدی صدر پیشتر نیز خواهان انحلال حشد الشعبی و پایان “دخالت ایران در امور عراق” شده بود و پاسخ تند او به آمریکا در حالی مطرح می شود که معترضان عراقی، نه برعلیه آمریکا که بارها برعلیه سران جمهوری اسلامی و دخالت های آن در امور داخلی عراق شعار سرداده اند و حتی با حمله به سفارت ایران، پرچم عراق را بر دیوار آن برافراشتند.

همچنین رویترز و خبرگزاری فرانسه گزارش هایی از دیدار او با قاسم سلیمانی منتشر کرده اند که در آن دیدار برخلاف خواست معترضان، بر سر ماندن هادی العامری به عنوان نخست وزیر عراق توافق شده است.

دکمه بازگشت به بالا