تازه‌های سیاسی

نمایندگان اصولگرا و قوه قضائیه به سخنان روحانی در یزد با حمله و کنایه پاسخ دادند

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور طی گفت‌وگوی زنده که از تلویزیون حکومتی ایران پخش می‌شد درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی و وضعیت بازگشت اموال در این پرونده گفت: امروز در رابطه با مساله‌ای که رییس جمهور در یزد مطرح کرده بود، سخنگوی قوه قضاییه توضیحات خوبی دادند.

پیش از او سخنگوی قوه قضائیه گفته بود: نتایج یکایک پرونده‌های کلان اقتصادی را به مردم اعلام می‌کنیم و مردم هم شاهد عملکرد دستگاه قضایی بودند نه شعارها و وعده‌هایی که مبنای آن معلوم نیست.

غلام حسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در بخشی دیگر از پاسخش به حسن روحانی تاکید کرد: ما مصمم هستیم با فساد مبارزه کنیم و با شعار و سخنرانی و دو قطبی‌سازی بی‌جهت میدان مبارزه با فساد را خالی نمی‌کنیم.

او همچنین خطاب به رئیس جمهور گفت: این سئوال را هم داریم که امروز بیش از ٦ سال از استقرار این دولت می‌گذرد؛ چرا اگر فسادی رخ داده الان و تازه باید اعلام کنند که بروید و در دستگاه قضایی شکایت کنید.

صحبت های آقای روحانی در یزد، در میان نمایندگان اصولگرای مجلس نیز واکنش‌هایی را برانگیخت که از جمله آنها، حسین نقوی حسینی، عضو جبهه پایداری، خطاب به حسن روحانی گفته که “مفاسد اقتصادی در دستگاه‌های زیر نظر جنابعالی اتفاق می‌افتد”.

وی اضافه کرد: “اگر می‌گوئید کشاندن افراد به دادگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی نیست شما با مفاسد مبارزه کنید و در این مسیر از برادر خودتان شروع کنید”.

نصر الله پژمانفر، نماینده مشهد، نیز با طعنه به روحانی گفت که “مردم خواستار برخورد جدی با اختلاسگران هستند ولو برادر شما باشد”.

 

دکمه بازگشت به بالا