تازه‌های سیاسی

روحانی در یزد و در جمع معترضان، قوه قضائیه را به باد انتقاد گرفت

وقتی قوه قضائیه ایران با فسادهای میلیونی و میلیاردی برخورد می‌کند در خصوص فسادهای میلیارد دلاری هم توضیح دهد، این بخشی از صحبت های حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در یزد است.

او در جریان سفر خود به شهر یزد و در جمع حاضرانی که بر علیه او شعار میدادند همچنین از قوه قضائیه سوال کرد فساد دانه‌درشت‌ها کجاست؟ و چرا به این پول‌ها رسیدگی نمی‌کنید؟

روحانی خطاب به مسئولان قوه قضائیه گفت: دادستان‌ها و قضات شریف ما نترسند و به این جناح آن جناح توجه نکنند و با این پرونده‌ها با صراحت و روشنی برخورد کنند.

رئیس دولت جمهوری اسلامی، بدون ذکر نام، از قوه قضاییه خواست روشن سازد آن ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار کجا رفته است؟.

روحانی در ادامه گفت: هنوز برای او روش نیست آقایی که دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار پول این مردم را خورده و او را دستگیر و حکم اعدام برای او صادر کردند و الان نیز این فرد در زندان است، آن پول کجا رفته است.

بنظر می رسد که اشاره آقای روحانی به بابک زنجانی بوده است.

او از مسئولان قوه قضاییه خواست تا به پرونده همه کسانی که به گفته او در این پرونده مسئول هستند رسیدگی کند و به مردم در این باره توضیح داده شود.

حسن روحانی در ادامه بازهم بدون اینکه نامی را افشاء کند خواستار توضیح مسئولان در باره پرونده نهادی که ۹۴۷ میلیون دلار گرفته و حسابی پس نداده است شد.

رئیس دولت در بخش دیگری از سخنانش گفت که از وزیر نفت می‌خواهد تا در باره نهادهایی که ۷۰۰ میلیون دلار پول نفت بدهکار هستند به مردم توضیح بدهد.

او با ادعای اینکه در دوره ریاست جمهوری او حتی یک دلار هم گم نشده، انتشار خبر گم شدن ۱۸ میلیارد دلار ارز در سال جاری را بی‌اخلاقی برخی روزنامه‌ها عنوان کرد و گفت که بانک مرکزی دستور داده است تمام پول‌هایی که سال گذشته در شش ماه اول داده شده است را لیست و فهرست آن را اعلام کند.

روحانی در بخش دیگری از اظهاراتش دولت محمود احمدی‌نژاد را مسئول عدم بازگشت ۲ میلیارد دلار از درآمدهای دولت ایران دانست و گفت که دولت قبل ۱۰ ماه وقت داشت این پول را پس بگیرد و دست دست کرد.

روحانی در پایان وعده داد که در سفرهای آتی نیز درباره این مبالغ سخن خواهد گفت و از قوه قضاییه می‌خواهد به پرونده دانه درشت‌ها رسیدگی کند.

دکمه بازگشت به بالا