ایران

کشته شدن یک شهروند بلوچ در پی حمل گالون‌های خالی سوخت

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، روز ۱۳ آبان ۹۸ یک شهروند بلوچ بنام، “ناصر جاوشیری‌” فرزند نیاز، در مسیر دوراهی سیف آباد لاشار با شلیک مستقیم ماموران مرصاد کشته شد.

به گفته منابع آگاه، حدود ساعت پنج و نیم بعد از ظهر روز ۱۳ آبان ۱۳۹۸ در دو راهی سیف آباد_ لاشار نرسیده به پل سرمیچ ماموران مرصاد به سمت ناصر جاوشیری شلیک کردند.

این منبع همچنین گفتند: ناصر تنها چند گالن خالی سوخت به همراه داشت.

مردم محلی گزارش دادند که مدتی است ماموران مرصاد در دوراهی سیف آباد ایست بازرسی زده و خودروهای سوختبر را توقیف و برای آنها پرونده سازی می‌کنند که در نهایت جریمه‌های سنگین می شوند به همین خاطر مردم از دست ماموران فرار میکنند و به ایست توجه نمی کنند.

پیشتر مولانا عبدالحمید و برخی از نمایندگان مجلس خواستار بازنگری در شلیک ماموران به سمت خودروهای سوختبر برای متوقف کردنشان شدند.

تیراندازی ماموران باعث مرگ، جراحت و قطع عضو تعداد زیادی از شهروندان بلوچ شده و فقر و بیکاری و آمار ایتام و زنان بی سرپرست را افزایش داده است.

شکایت خانواده ها از ماموران منجر به نتیجه نمی شود و ماموران نیز علیرغم تیراندازی و جراحت یا قتل شهروندان محل را ترک میکنند و هیچگونه همکاری انجام نمی دهند.

در سالهای اخیر این نوع رفتارها باعث افزایش نارضایتی و چه بسا تجمعات خشمگین شهروندان بلوچ در مقابل پاسگاه ها و فرمانداری ها شده است.

دکمه بازگشت به بالا